close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Geen diesel na de pomp

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Beste allemaal,

Ik heb een probleem met mijn peugeot 206 uit 2004 met een 1.4 HDI motor.
Ik heb de complete motor vervangen ivm motorschade.
Maar nu ik alles heb omgebouwd kom ik tot de ontdekking dat ik geen diesel krijg vanaf de pomp.
Timing staat goed,krijg spanning op de pomp.
We hebben reeds de leidingen onder de kleppendeksel vervangen en een zender op de commonrail.
Nu heb ik iets gehoord over een noodknop ? kan iemand mij vertellen of dit type auto deze heeft en waar deze dan zou zitten.
Is misschien de startblokkering die het probleem veroorzaakt ?. en wat zou ik er aan kunnen doen.
Ik heb maar een sleutel bij de auto dus daar kan het probleem niet zitten denk ik.

Iemand een antwoord op mijn vragen en misschien een oplossing?.

Alvast bedankt voor degenen die reageren op mijn bericht.

Geplaatst door

peugeot12345 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij heeft deze een balgje op de motor om brandstofleiding te ontluchten. En weet u zeker dat er een opvoerpomp in de tank zit ? Ik denk namelijk van niet. De bedrading is echter wel voorbereid. Als je de stekker van het vlotterelement in de tank haalt kan je zien hoeveel aansluitingen deze heeft. Ik denk maar 2 namelijk.
Het balgje zit dacht ik bovenop de motor onder de sierkap.

schoksensor zit in de airbagmodule, even de diag erop loslaten dan weet je misschien wat meer

oldtimer 0
badge

13 jaar

Bedankt voor jullie reactie,echter onluchten had ik al geprobeerd met het balgje.
Probleem is dat ik wel diesel krijg in de pomp maar als ik een verstuiver losdraai of de uitgang van de pomp krijg ik geen diesel.

Ik heb de auto ook uitgelezen en kreeg de volgende meldingen:

P0193 Brandstof druk sensor te hoog ( heb ik vervangen)
P0113 sensor temp inlaatlucht,kortsluiting naar + of open circuit
P01351 relais naverwarming niet aangesloten.

Iemand nog een idee?

peugeot12345 0

13 jaar

Met welke apparatuur heb je uitgelezen ?

Heb je een chassis nummer van de auto waar de motor uitkomt ? Kunnen we met jou chassisnummer kijken wat er anders is in het elektrisch schema.
Ik denk dat de telecodering verandert moet worden van de motor ecu .Of de bedrading van de druksensor maakt sluiting ergens. Of je hebt ergens een massadraad niet aangesloten.

Verder was het idee van de Heer Oldtimer ook best goed.

Bedankt weer voor het meedenken.
Ik heb geen chassisnummer meer aangezien de donor nu een klein 4 kant blokje is geworden.
Druksensor bekeken en alles goed.geen losse massa's.
Uitlezen bij een bekende (erkend autobedrijf) via een laptop ( weet even niet zo waar hij mee werkt ).
En de heer oldtimer praat hier over diag ?..... komt dit evt probleem dan ook naar voren bij het uitlezen.

Update.... zonet nog de 'oude' pomp erop gezet.
Zelfde probleem.... wel aanvoer en retour,geen diesel naar de commandrail toe.

peugeot12345 0

13 jaar

rare vraag, maar hoe constateer jij dat er geen diesel in de commonrail komt?

harry4203 2465
badge vip badge

13 jaar

@ harry4203

Leiding los gedraaid,komt geen drup.
Geprobeerd aan te slepen hielp ook niet.
Met remmenreiniger slaat ie wel even aan.

peugeot12345 0

13 jaar

Met de diag kun je zien of de startblokering wordt vrijgegeven en of de injectoren worden aangestuurd en of er tijdens het starten druk op de commonrail komt.
als dat er allemaal wel is zou hij moeten lopen.

oldtimer 0
badge

13 jaar

ik zit er al ff over na te denken, maar kan niet verklaren waarom er geen brandstof uit de pomp komt. die pomp is in feite gewoon een mechanisch ding wat m.i als ie goed is gewoon druk moet leveren. dat die druk wellicht niet juist is doordat de drukregelaar mischien verkeerd wordt aangestuurd is natuurlijk mogelijk, maar hij zou volgens mij toch wel wat moeten doen. ook ik denk dat je er niet onderuit komt om eens goed (met peugeottestkast) naar de diverse meetgegevens te kijken.
shit, te lang over het typen gadaan.

harry4203 2465
badge vip badge

13 jaar

Nou ik ben eruit !!!.
Probleem zat hem in de computer van de auto.
Andere erin en starten.

Trouwens de rail sensor op de pomp is wel van belang,zonder de sensor zal er ook geen diesel komen.

Wil iedereen bedanken en met name harry4203.
Had nog een 'oude topic' openstaan ( distributie ) en had daar niet meer gereageerd.
excusses daarvoor nog !!.

peugeot12345 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.