close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Motortemperatuur

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Dit weekend mijn radiateur vervangen omdat deze heel erg veel lekten op meerder plekken en de motor niet meer mooi warm werd. Lekkages zijn weg en vloeistofniveau blijft mooi hetzelfde alleen de motortemperatuur is niet zoals het hoort, deze blijft tijdens het rijden hangen rond de 70 graden terwijl die normaal rond de 80 hoort te zijn. Er is in het koelsysteem wel wat drukopbouw, maar dit lijkt me normaal als de motor warm wordt? Of moet ik toch gaan denken dat er in de kop ook iets lekt? Drukopbouw via een lekkende koppakking ?

Hoor graag jullie mening!

Geplaatst door

jurrienstam (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koelsysteem ontluchten tot dat de koelvinnen op de 2 stand hebben gedraait

Naar mijn weten zit er maar 1 koelvin op de auto, stand 2 zegt me ook niet zoveel. Als de koelvin aanslaat zakt de temp. weer snel naar de 80 bij sattionair. Ik heb hem alleen ontlucht via de kachelslang, maar zijn er misschien meer punten waar je kan ontluchten? Zit nu 5ltr koelvloeistof in, misschien gaat er meer in? Iemand die weet hoeveel er in een 206 GTI gaat?

jurrienstam 0

13 jaar

Zoals gezegd, systeem vullen en ontluchten, via kachelslang. Even goed laten doorstromen.
Dan motor starten en laten draaien totdat je enige koelvin op stand twee heeft gedraaid. Hierbij kan je watertemp flink hoog oplopen. Daarna laten afkoelen en desnoods nog weer wat bijvullen.

205freak 0

13 jaar

Alles gedaan wat hierboven is beschreven. Nog steeds geen oplossing. Iemand een idee? Toch misschien een lekker kop?

jurrienstam 0

13 jaar

Ontluchten op het hoogstmogelijke punt, bv de koelvloeistof temperatuursensor losdraaien..op de cyl.kop

Hans4040 1205
badge vip badge

13 jaar

Ga het morgen proberen!

jurrienstam 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.