close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Geen kachelmotor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hoi
De kachel aanjager werkt niet meer .
Ik heb geen stroom op de zekering van de kachel aanjager (nr18 40 amp) deze voor de zekerheid al vervangen voor een nieuw exemplaar .
Alle stekker verbindingen al gereinigd met contact spray .
Hier zit geen airco /climate in .
Ik vermoed zelf dat dit wordt veroorzaakt door het contact slot (blokje achter het slot) .????

Geplaatst door

muggo (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

U zegt : Ik heb geen stroom op de zekering van de kachel aanjager (nr18 40 amp . Zekering F18 word , zoals in het PSA elektrisch schema te zien is , rechtstreeks vanaf de accu permanent gevoed .
Heeft dus niets met het contactslot te maken .
Meet de voedingsdraden ( belast ) door op breuk .

Update
Zodra er + op de zekering (los draad vanaf accu ) wordt gezet draaid de kachelmotor .
Dus de bedrading vanaf zekering naar kachel is oké .
Printplaat bekeken ( van de zekering kast onder de motorkap)en geen rare plekken /bloot liggende contact punten geconstateerd
Het lijkt mij dat het contact de voeding moet vrijgeven richting de zekering .
Mvg

muggo 0

5 jaar

Ik had een 605, weliswaar iets groter dus, maar eenzelfde problematiek. Daar zat het contactslot er wel degelijk tussen. Maar het probleem was het z.g. BLOKJE, bij 605 van geel plastic. Heb van collega's toen gehoord dat dat blokje, niets anders dan een doorverbinding met klemmen, verkeerd is geconstrueerd, te licht, d.w.z. kan de zware belasting qua ampérage van een kachelmotor niet aan. Ik heb het twee keer moeten vervangen omdat het versnurkt was; plastic én metaal gewoon gesmolten, alsof er gelast was. Stroomverbinding was dan onderbroken of af en aan. Doet zich vooral voor als je de kachelmotor veel en op hoge stand gebruikt, bijv. in een hete zomer , en als je geen airco hebt. Bij mij was de remedie: blokje vervangen door zware uitvoering kroonsteen o.i.d. NB: dit blokje wordt zo heet dat het vrij moet hangen maar liefst ook met metalen (koel-)strip met chassi-metaal is verbonden. Is origineel ook zo.

edegrood 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.