auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206+: Div storingen verstuivers

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Tu 1.1, Motorinhoud (cc): 1124, Vermogen (kw): 44

Goedemiddag allemaal,

Heb hier een 206 + die rond de 1 maal per week niet aanslaat.

De foutcodes zijn dan:

P1631 motormanagement ECU interne storing

P2101 Ongedocumenteerde storing

P0262, P0268, P0271 Regeling verstuiver 1,2 en 3 kortuiting naar voeding.

P0201 en P0203 Regeling verstuiver 1 en 2 verbroken kring

Auto slaat dan niet meer aan ( heel even zo lijkt het )

Na het wissen van de storingen direct weer goed, na enige dagen weer hetzelfde.

Bedrading lijkt in orde, auto heeft maar 75.000 km.

Wie heeft iedeeen?

Mvrgr Hiele Dijkstra

Geplaatst door

venedijk (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Hiele, je zou eens contact op kunnen nemen met de specialisten van de telefonische hulplijn. Lijkt me wel een uitdaging voor hen...

https://www.problemcar.nl/nl/hulplijn.ht...

Lijkt mij zelf trouwens een probleem met een stekkerverbinding ergens in het verstuiver circuit.

Siem

Beste ,
Het probleem lijkt hier in de P1631 te zitten .
Inwendige storing van de ECU .
Ik vond in mijn eigen database nog een bericht hierover uit 2004 met een KFU motor .
Het betrof ook inderdaad het af en toe niet aanslaan van de motor .
De toenmalige oplossing voor P1631 was toen :
Maakt de ECU enkele uren spanningsloos .
Sluit de stekkers van de ECU weer aan .
Voer , indien nog mogelijk , een update van de ECU uit ( dealer werk )
Voer een automatische telecodering via de server van PSA uit . ( dealer werk )
Reset nadien de auto-adaptive functie,s met de koude motor .
Succes.

Dankje wel,

ECU is vervangen, probleem opgelost.

venedijk 0
badge

6 jaar

Duur maar wel opgelost . Bedankt voor uw feedback .

ECU's nieuw kosten enorm veel geld. Meestal geen problemen mee maar hier monteren we tweedehands. Afhankelijk van het type ECU is het klonen geen probleem. Op mijn wagen zit een kloon Delphi DCM 3.5 C5 2.0 HDI van 2012. Heeft me 100€ + 20€ verzending gekost. Het klonen was alles bij mekaar een halfuur werk. Ik denk dat die nieuw rond de 1000€ kost.
Mijn originele ECU is OK maar ik wilde die origineel houden. De kloon heb ik eerst gebruikt zoals hij was. Alles OK. Dan EGR Off gedaan. Na EGR Off om de 900km een regeneratie van de roetfilter FAP. Voordien om de 245 km. Voordelen; lager verbruik. Minder regeneraties. Minder regeneraties = minder post injecties = minder besmetting van de motorolie door diesel. Gloeibougies moeten minder vaak werken en zouden dus langer moeten meegaan.

Westouterik 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.