zoals titel, geen vonk, geen brandstof, bobine en pomp geen stroom.
niet uit te lezen, op allebij de aansluitingen van bdp staat 3,5 v, lijkt me raar.
zekeringen goed, kan ook geen kapotte bedrading vinden, bobine is van electrofill,
botsschakelaar doorverbonden, dubbelrelais weet ik zo niet of ie werkt, vraag me af op welke aansluitingen ik wat moet meten..
mvg, max
nog ff wat gemeten, dubbelrelais krijgt op 2, 8, 11, 14, 15 de accuspanning, (op contact)
op 10, 13 staat 3,5 volt, toevallig t zelfde als op de bdp sensor..
alle massapunten zijn gecontroleerd, evenals de ronde stekkers linksvoor, en achter op de zekeringkast.
mstoringlampje brand, op contact, en tijdens starten.
mvg max
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voeding van de ecu niet in orde. Gecombineerde systeem/pomp relais controleren. Het schema staat op het relais anders electrische schema bekijken.
Succes
hallo, bedankt voor je reactie, ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met gecombineerde systeem/pomp relais controleren..
is dit een relais dat in de zekeringkast in de auto zit, of bedoel je hiermee het dubbelrelais? hier staat wel een schema op..
groeten..
voor mijn gevoel is jou motor stuur apparaat defect of er is een achteraf ingebouwd alarm ingezet welke de geest heeft gegeven en de boel blokkeerd... heb je alle grote koppel stekkers al negekeken van de kabelbomen..
er zit geen alarm in, wel een chip in de sleutel, maar met beide sleutels is het probleem aanwezig, de codes zijn ook niet opnieuw in te leren bij de dealer waar ik er mee geweest ben.
weet iemand of ik t stuurapparaat gewoon kan uitwisselen met een ander, of moet er dan weer van alles ingeleerd worden ofzo?
probleem is namelijk gekomen na het proberen te starten met een booster, die echter wel een piekbeveiliging heeft volgens mij.
de auto stond echter al een aantal weken stil voor de startpoging, en is rijdend weggezet.
alle stekkers zijn als nieuw btw.. nergen oxidatie oid..oh ja, meette trouwens vanmiddag 2,5v op beide draden van bdp sensor, op contact.. er zou toch op slechts een draad 5v moeten komen, of zie ik dit niet juist?
is hier een inruilauto, waar ik dus af en toe eens naar kijk als er tijd voor is, maar t begint me nu echt wel te irriteren!
een startbooster (starterkast) heeft geen piekspanning, daar heb ik door de jaren heen duizenden starts mee uitgevoerd.
een snelstarter cq. acculader kan wel een hoge piekspanning geven, daar hebben (externe bedrijven) bij mij door de jaren heen in zijn totaal twee computers mee opgeblazen.
als jij hem rijdend hebt weggezet en gestart hebt met een starterkast, en hij het nu niet meer doet, kan het bijna niet anders zijn als dat er ergens een hoofdzekering uit ligt doordat de polen verkeert om zaten van de startkast.
een startbooster verkeert om polen gebeurt wel vaker, heb regelmatig meegemaakt dat een medewerker deze verkeerd om plaatste, echter is hier nog nooit iets door defect geraakt, wel hele rare storingen, maar deze kwamen allemaal door defecte zekeringen.
ga alle hoofdzekeringen dus nog maar eens goed na!!!
groetjes,
Marcel
hey marcel, mooi bedrijf heb je zo te zien op je website..
onze startbooster begint te piepen als je hem verkeerd om aansluit, dus voordat je de schakelaar om zet om de spanning erop te zetten, heb je duidelijk in de gaten dat er iets niet klopt. goed ding hè..
maar ik heb echt 100% alle zekeringen gecheckt, ook onder de motorkap. de meeste met belangrijke functie ook eruit getrokken om er zeker van te zijn dat ze niet doorgebrand zijn, maar nog heel iets contact maken, waardoor je met proeflampje denkt dat ie heel is.
maar weet jij toevallig ook hoe het kan dat ik op beide draden van bdp 2,5v heb staan? dit is namelijk het enige vreemde wat ik kan vinden, en wil van hieruit verder kijken eigenlijk. maar snap t niet.
Hoi Maxman,
met dat bdp verhaal en die 2.5volt, daat heb ik helaas te weinig verstand van, ik heb mij er ooit wel eens in proberen te verdiepen, maar met dat soort dingen meet je vaak rare dingen waar je met kop niet bij kan en het achteraf toch goed blijkt te zijn... zal dan toch haast beginnen te denken aan de computer, omwisselen met een ander lukt denk ik niet i.v.m startblokkering enz..(maar moet je ff navragen bij dealer).
ga er niet van alles aan lopen te vervangen, sleep/transporteer hem dan eerst ff naar de dealer, misschien kunnen zij hem uitlezen en vanaf dat punt verder werken. en bel ff met AC-Tronnics, of zij de computer kunnen nakijken/controlleren/reviseren...
en informeer ff als je zo'n ding kunt omprogrammeren van de ene naar de andere auto, dan kun je er een van de sloop halen.
gewoon eerst ff laten uitlezen door de dealer voor een tientje of 3 weet je veel meer, daar kun je geen hoge bloeddruk voor krijgen!
Ik weet trouwens niet of deze Peugeot een BSI kast heeft (zwart kastje zo groot als een oudewetse video band waar +/- 7 stekkers aan vast zitten, zit vaak onder het stuur of achter je zekeringskast) deze gaan ook nog wel eens stuk, heb dit ook al een keer of 3 mee gemaakt. deze repareerd AC-Tronnics ook!
Succes!
groetjes,
Marcel
ik vind het verhaal van de bdp sensor ook heel raar. Ik ga ervan uit dat er 2 aansluitingen op de stekker zitten,dus een inductie sensor. Deze moet zelf een (wissel)spanning opwekken,dus dat hier spanning op staat is niet goed.
@marcel
bsi kast heb ik niet kunnen ontdekken, hoewel ik hem in veel topics tegen kom voor dit type 306.
en ik heb de auto juist op de ambulance bij de dealer gehad, maar daar kreeg ik geen zinnig antwoord op mijn probleem, ze konden m niet uitlezen, en ook geen sleutelcodes checken/inleren, zij dachten aan een bedrading probleem. maar heb bedrading zitten checken en meten tot ik een ons woog, maar niks aan kunnen ontdekken. ik ben echter ook niet zo'n electronica held, en helaas ligt hier mijn interesse ook niet echt.. toch lastig als je de enige monteur in de garage bent haha
misschien toch kijken of ik ecu kan uitwisselen,of eerst maar ff informeren of dit mogelijk is bij de peu..
@maarten
die 2,5 volt lijkt mij ook niet goed, t was eerst 3,5 dag geleden, en toevallig meette ik toen ook op de stekker van dubbelrelais op 2 aansluitingen 3,5 volt.
vroeg ik me af of die spanning dan uit de ecu komt? dan zou t naar mijn logica wel eens fout kunnen gaan in de ecu.
vreemd, dat de auto niet is uit te lezen, de uitlees informatie wordt gegeven via de computer (althans dat lijkt mij). ik heb ooit zo'n probleem meegemaakt, auto startte ook niet en was niet uit te lezen omdat de computer defect was.
bel eens met AC-tronics en vraag eens of zij dit al eens meegemaakt hebben, en vraag eens of je de computer kunt opsturen naar hun en zij deze alleen even kunnen controlleren of alles werkt..
Kunnen zij je niet helpen, ga dan eens naar een andere Peugeot dealer en ga even goed en rustig in gesprek met de chef werkplaats,
gr.
Marcel
Het dubbel relais is je systeem/pomprelais. Deze moet je overbruggen.
sorry, gaf een tip die al in stap 1 gecontroleerd bleek te zijn.
hmz..
jaartje te laat misschien, maar het probleem is opgelost door een andere bsi, ecu en sleutel vd sloop.
Even een opmerking: een 306 heeft GEEN bsi!
hm. volgens mij wel, of wat is anders dat ding dat in de middenconsole onderin zit?
met alleen de ecu en sleutel deed ie t toen niet, heb toen de sleutelring, kastje onderin middenconsole, ecu en sleutel overgezet, en toen werkte alles probleemloos.
dat ene kastje had iig wel iets te maken met de sleutel en c.v.
hele zooitje kostte maar 75e, dus was niet te duur om 'ff' te proberen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar