Ik heb even 2 vragen.
Vraag 1:
Mijn achter-remtrommels zijn krom en ik wil ze uit laten draaien.
Wat mag de maximale binnendiameter van de trommel zijn als je standaard remschoenen wilt gebruiken??
Het remsysteem is Bendix en de remtrommels hebben volgens de specificatie een binnendiameter van 17,8 cm.
Vraag 2:
Als ik met 3 personen in mijn auto zit en ik over een gemiddelde drempel rijd dan loopt mijn rechter achterwiel even kort aan langs de binnenkant (aan de kant van het chassis) van de kunststof binnenkuip.
Als je het wiel eraf haalt kan je zien dat die kunststof binnenkuip aan de kant van het chassis al aardig weggesleten is.
Als ik de ruimte tussen mijn linker- en rechter achterwiel en de kunststof kuip (aan de kant van het chassis) in de wielkas met elkaar vergelijk dan heb ik aan de linkerkant veel meer ruimte dan aan de rechterkant.
Het lijkt wel alsof de gehele achterophanging naar links geschoven is.
Ook heb ik lichtmetalen velgen onder mijn auto waarop bredere banden (195 breed) gemonteerd zitten dan standaard (175 breed).
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit je achteras niet scheef rubbers uitgesleten , geen speling op de draagarmen het moet zoiets zijn anders even laten uitlijnen kan je het zo zien
Weet je zeker dat de remtrommels krom zijn? Is het trillen (althans, dat neem ik aan?) ontstaan na montage van die brede velgen/banden?
De diameter zal wel 180 zijn i.p.v. je opgegeven 178. In dat geval voor NFZ met geintegreerde regelaar in de remcilinder = Max. diameter (mm) 181.76
Tot zover bedankt voor jullie reactie.
Het trillen is begonnen vanaf het moment dat ik 3 weken geleden mijn remschoenen had vervangen.
Als ik de auto opkrik, de handrem 1 tandje aantrek en dan aan het wiel ga draaien dan draait hij op het ene stukje redelijk licht en draai ik hem verder dan gaat hij heel erg stroef dus dan kan je toch van ovale remtrommels spreken denk ik.
Heb voor het aanlopen van het achterwiel heb ik nog geen uitgebreid onderzoek verricht.
Heb wel geconstateerd dat het lijkt alsof de gehele ophanging te ver naar links staat waardoor er meer ruimte tussen het linkerwiel en het chassis zit terwijl er minder ruimte tussen het rechterwiel en het chassis zit.
13 jaar
verschil tussen links en rechts is er bij peugeot en citroen altijd, door opbouw van achteras.
probeer je wielen eens van je af te duwen en naar je toe te trekken om te controleren op speling.
heb je speling, reviseren van de as. nieuwe lagers en afdichtingen en indien nodig(meestal wel) lagerpennen draagarm vervangen.
probeer eens xxxxxxxxxxxxxxxxx
Adres verwijdert door moderator, diensten aanbieden doen we op de daarvoor bedoelde sites, daar is problemcar niet voor bedoeld.!
13 jaar
Sorry, enkel ter info/ hulp geplaatst.
13 jaar
Heb de complete achteras incl. remtrommels vervangen en het probleem met het aanlopende wiel is opgelost.
Uitdraaien van de remtrommels is ook niet meer nodig.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar