Peugeot 306: Loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik heb gister een auto gekocht voor mijn vriendin wat een opknappertje is.

De auto loopt op 3 cilinders.. de vorige eigenaar had me verteld dat ze op de autobaan reed en toen plofte er iets onder de motorkap toen viel de auto uit , had ze de ANWB gebeld die heeft de auto lopend gemaakt ( welliswaar op 3 cilinders ) en toen is ze naar huis gereden.

Ik heb de vonk gecontroleerd , hij vonkt bij alle 4 de bougies.. , zou t kunnen dat de bougie vonk te zwak is ? ( bougie kapot ) of dat het probleem binnen in ligt zuigerveer oid ( wat ik niet hoop overigens ) of zou het ook een injector kunnen zijn die geen benzine inspuit in 1 van de cilinders ?

ik hoor graag wat van jullie

Pindaaa

Geplaatst door Pindaaa (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Stanis (0), 13 jaar geleden

Je zou eens kunnen proberen om de injector van de cilinder die niet mee werkt om te wisselen met een andere injector.
Ook zou je eens compressie kunnen meten, dus kijken of alle cilinders de juiste compressie hebben.
Eventueel de cilinders onder druk zetten (cilinder in compressie stand) en luisteren bij inlaat en uitlaat of daar lucht uit komt.

En jawel, uitlezen zal ook vast ook nog een optie zijn ;)

Groeten Stanis

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

Stanis , Kom er net achter dat de motor zonder injectoren is , maar met een carb..

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Monopoint injectie is waarschijnlijker dan een carburateur gezien het bouwjaar.

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

ja dat zou goed kunnen oldford ben niet helemaal thuis in de peugeot's ..

Stanis (0), 13 jaar geleden

Normaal gesproken kun je een injector doormeten op weerstand.
Tevens valt te contoleren of een injector spanning (12v) en signaal krijgt.

Nou wel ff het volgende, ik kom telkens uit in autodata dat een 1.4 306 een singlepoint injectie is, dus maar 1 injector heeft. heb je eventueel een motorcode voor me? Kan ik wat extra gegevens opzoeken voor je...

Stanis (0), 13 jaar geleden

Is al niet meer nodig zie ik haha

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

ja sorry had het verkeerd hierboven het is dus idd een singlepoint injectie.. dus het verhaal van de injectoren kan ik uitsluiten..

wat zou nog meer kunnen ? en zou iemand me de onstekings punten op het vliegwel etc kunnen zeggen waar die staan en hoe het in zijn werk gaat hoe je een ontsteking van deze auto afsteld ?

Waar ik net achter ben gekomen is dat er ook 2 bougiekabels verkeerd om zaten!! ( de meeste linkse en de meeste rechtse zaten verkeerd op de bobine 4 en 1 dacht ik zo ) hij loopt nu al stukken beter alleen denk ik dat de ontsteking bijgesteld moet worden.. ook heb ik nieuwe bougies besteld dat kan nooit kwaad lijkt me.

Stanis (0), 13 jaar geleden

Nou, compressie meten en de cilinders onder druk zetten.
Misschien sluiten de kleppen van de desbetreffende cilinder niet helemaal goed, waardoor dat ie op een cilinder minder loopt.
Ik zou daar toch mee beginnen, en nogmaals controleren of er een goede vonk aanwezig is.
gr. Stanis

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

dat is het laatste wat ik ga doen stanis , ik zie dat we steeds tegelijk posten haha!

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

niemand wat het probleem zou kunnen zijn ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

dit kan niemand weten, dit is dom weg meten....

als ik het zo lees denk ik aan een kromme klep, een compressie test + cilinderlek test zal uitsluitsel geven


Ps wat je zag is het injectie huis

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

Ik zal dan eens een test laten uitvoeren bij de garage. Morgen draai ik voor de zekerheid ff andere bougies erin .. nadat ik de bougiekabels had verwisseld liep hij ook al een heeel stuk beter dus er is hoop haha

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

Heb net de bougiekabels 1 voor 1 eraf getrokken met een lopende motor en kwam er toen achter dat ze met 3 uitvielen en bij 1tje de 2e van rechts bleef de motor gewoon lopen dus hij loopt nog op 3 pitten..

Weet iemand wat hiervan de oorzaak is ? hij vonkt wel gewoon bij die cilinder

rijsbergen1951 (0), 13 jaar geleden

Verkeerde topic.

Excuses.

rijsbergen1951 (0), 13 jaar geleden

Verkeerde topic.

Excuses

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=rijsbergen1951]ik heb mijn 206 naar de garage gebracht omdat gele lampje met motorblokje erin ging branden, het probleem was dat de auto ging bokken, in de garage hebben ze de gasklephuis vervangen, de druk sencor, een nieuwe benzine sencor, het gele lampje brand niet meer, bij koude motor rijd hij goed maar als hij op temperatuur komt gaat hij als nog bokken ( stotterend rijden ) wta zou hier het probleem van kennen zijn, mijn auto staat nog steeds in de garage.[/quote]
wil je aub een nieuw tropic openen dit schept verwaring 2 door elkaar verwijder het even

Stanis (0), 13 jaar geleden

Zoals gezegd, compressie meten en een lektest (laten) uitvoeren.
Er wordt op die manier een hoop duidelijk wanneer blijkt dat je geen compressie heeft omdat er een klep open blijft staan, of misschien wel krom is..

Meten is weten zoals dn renaultmonteurtje ook al aan gaf.

Pindaaa (0), 13 jaar geleden

Probleem bekend , 1 zuiger is deels gesmolten ..

Kan dus dicht.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.