De auto was tegen een stoeprand gereden
De stuurkogel stond haaksom ,nieuwe gemonteerd 4 wiel uitgelijnd
Later ook nog een keer bij een dealer en nog een keer bij een
bandenspecialist,omdat hij ook steeds naar recht trekt
Wiellagers links en rechtsvoor vervangen
en aandrijfassen vernieuwd,maar er blijft een trilling of geluid
alsof er een wiellager stuk is
Het begint vanaf ong 70 lichtjes en word boven 130 erger
Als je dan stuurt naar l of r word het minder
Ik heb er nu 4 andere wielen aan ,maar het geluid lijkt wel erger,maar trekt bijna niet meer naar rechts
GR Karel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet je hoeveel vergissingen al zijn metde plaats van het wiellager geluid voor of achter
Na ons telefoongesprek vrijdag wordt ik steeds nieuwsgieriger ik wil er wel eens mee rijden mischien worden we samen iets wijzer.Weet je zeker dat het begon met die aanrijding? Als je wilt wil ik er wel eens een mailtje naar de Importeur aan wagen. Je weet wel wie Oldtimer is.
Ik zal je maandag wel even bellen
Gr Karel
Hoe is het hiermee? Oldtimer
We zijn er zaterdag weer aan geweest en hebben de assen er uit
gedemonteerd Ik heb een dikke bout door de naaf gezet om het de lagers vast te zetten Daarna met de balanceer scooter de wielen
aangedreven en er lijkt rechts toch iets aan de hand te zijn.
Met gemoteerde assen was dit niet vast te stellen,ook niet als
je met de motor de wielen aandreef als de assen ondersteund waren
Ik zal maandag verder gaan met een nieuw lager of een complete fusee van een andere auto
Weet jij of de fusee met lager van een 1.6 hand gelijk is aan een
2.0 automaat? Ik zal het zelf ook opzoeken
Ik denk dat ik ook twee Michelin banden voor monteer ivm het trekken en trillen
Dat weet ik zo effen niet,zoek het maandag wel even na.Ik hoor graag het resultaat van die andere banden I.V.M. een ander probleem op deze site.Groeten en fijne zondag Oldtimer.
Ik heb het even bekeken ,maar de fusee lijkt me 1 (soort voor alle types gelijk)
Alleen de schokdemper is gelijk aan een break en de veer is anders,dus dat moet wel lukken
Van de banden geef ik nog wel door
Vandaag een nieuw lager in de fusee gemonteerd een bout er in
weer met de scooter erop en nog het zelfde geluid
Nu een complete fusee van een andere 307 gemonteerd en het geluid is weg
Morgen monteer ik een nieuwe fusee en moet het goed zijn
Waarschijnlijk is het gat in de fusee vervormd,al gaat het lager er heel makkelijk in
Ik weet het niet hoor Karel, maar IK zou in die andere auto de fusee maar monteren.Want als deze auto nu goed is, zou ik het mooi zo laten.Ik heb eens met een bonkend achterwiel van een Fiat gezeten.Nieuwe trommels, nieuwe lagers en nieuwe voering en nieuwe remcilinders.Niets hielp.Toen van een ingeruilde Punto de trommels overgezet en geluid weg.Ook bij de andere Fiat het geluid weg met de nieuwe trommel.Weer terugzetten en wat denk je?Weer lawaai in de eerste Punto.
Succes!
beste monteur zou het binneste lager van de rechter aandrijf as niet het probleem geven
Het was het wiellager in de fusee
Nu een complete nieuwe fusee gemonteerd opnieuw uitgelijnd en de auto is goed
Het is soms mogelijk dat het binnenste steunlager niet goed is,maar die was al vervangen en dat geeft een ander geluid,meestal pas als dat lager helemaal stuk is.
Wat was het nou echt? Springring, wielsensor, of toch het lager. Ik weet achteraf is makkelijk maar toch? succes Gé
Waarsschijnlijk is het gat in de fusee vervormd en word ook het
lager ovaal geknepen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar