close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307SW 1.6: Beetje inhouden bij constante snelheid en niet gelijkmatig o

Bouwjaar: 2002

Dit is de tweede 307 1.6 die ik rijd. Maar deze motor reageert wat vreemd.



Probleem 1

Hij houdt af en toe een beetje in bij constante snelheid.(Goed te merken op een gladde weg met de cruise control op 110 km/uur) Bij hoge snelheid speelt dit probleem niet.



Probleem 2

En als de motor koud is trekt hij niet gelijkmatig op. Je geeft gas, trekt eerst nagenoeg niet, dan op eens als een speer, dan weer wat minder, en vervolgens weer als een speer.



Ik weet niet of dat bovenstaande problemen de zelfde oorsprong hebben, maar de dealer weet er niet zo goed raad mee. De computer uitlezen en resetten heeft in ieder geval geen resultaat. Heeft iemand dit probleem eerder aan de hand gehad ?

Geplaatst door

H Vingerhoets (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb zoiets ook meegemaakt, 1e is dat de dealer probeert met hulp van Manchester dit probleem te tackelen, lukt dat niet dan moet hij émailen met Utrecht, helpdesk peugeottechniek. als dat niet helpt,dan hoor ik het wel via het forum en zal ik proberen of ik kan helpen, maar daar uw auto nog in de garantie zit kunnen wij niet om de dealer heen.

oldtimer 0
badge

20 jaar

heee nog zo,n soort probleem ik heb zo,n zelfde soort probleem zit hier toevallig ook een TU5J2 motor in????


luyendijk automobiel bedrijf

MYSTIC RALLYE 0
badge

20 jaar

Nee dit is een 16 klepper met een elektronisch gaspedaal en daar zit nou net het probleem,in de kleppen en in de gasklep.motortype TU5JP4

oldtimer 0
badge

20 jaar

sorry dat ik onder deze topic verder ga.
maar @oltimer jansen weet je toevallig ook een oplossing voor mijn probleem ????

zou heel erg fijn zijn rij er nu al een jaar of 3 mee en wordt er onderhand een beetje moedeloos van.

greets mischa b
luyendijk automobielbedrijf

MYSTIC RALLYE 0
badge

20 jaar

Misha, ik zal op jou topic antwoorden.
Sorry Hans, hoe is het met jou probleem ondertussen, heb je al een afspraak met je dealer? greats Oldtimer

oldtimer 0
badge

20 jaar

Laat ze aan andere bobine proberen en nieuwe software.

De software van de NFU ME7.4.4. computers houden de mensen in Manchester wel bezig !

Een initialisatie van de regelcomponentenen en een inleer procedure van het gaspedaal wil soms ook nog wel helpen.

De Echte 0

20 jaar

Oltimer Jansen Heb ie daar geen Agir melding van?

De Echte 0

20 jaar

Op advies van de dealer tank ik nu Euro 98. En de dealer heeft een schoonmaak goedje bij de brandstof gegooid. De nieuwste software zit er in. En de inleer procedure van het gaspedaal is ook in werking gezet.

Het probleem lijkt nu wel minder te worden. Even afwachten of het probleem nu helemaal gaat verdwijnen.

H Vingerhoets 0

20 jaar

Euro 98 is klopvaster dat wil zeggen dat de motor minder gevoelig wordt voor pingelen.Aangezien de huidige motoren steeds op de pingelgrens zitten zijn er pingelsensoren op het motorblok gemonteerd die voelen waneer de motor gaat pingelen en geven dan een signaal naar de computer van het motormanagement die zet dan de ontsteking iets later totdat de sensor niets meer voelt en dan gaat het tijdstip in kleine stapjes weer terug naar de geprogrammeerde tijd in de computer.Dit zou best het stoten of inhouden kunnen zijn wat jij voelt.Door een klopvastere benzine te gebruiken worden de reactie's minder omdat je dan minder op de grens van de motor zit,dwz dat de pingelsensor minder ingrijpt.Hoop dat het allemaal nog wat duidelijk en begrijpbaar is. Hé hé wat een vak.succes Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Bedankt Oldtimer. Het is een duidelijk verhaal.

Het probleem van het inhouden bij constante snelheid is langzaam helemaal verdwenen. Ik denk door het schoonmaakgoedje in de brandstof. Het koppel onderin is ook een stuk beter geworden.
Het niet gelijkmatig optrekken bij koude motor is nog niet helemaal weg. Maar goed, als ik het koud heb functioneer ik ook niet helemaal goed.
Loop ik nu het risico het probleem weer terug te krijgen ? Moet er dan weer opnieuw schoonmaak spul door de benzine. Wat wordt er eigelijk vuil ? En hoe voorkom ik dit.
Zal ik weer op Euro 95 gaan rijden ?

H Vingerhoets 0

20 jaar

Ik zou het nog even aanzien op 98 en kijk ook eens naar het verbruik.Het zou namelijk zo maar kunnen dat hij op 95 10%meer verbruikt dan op 98 en dan is er dus helemaal geen voordeel meer van op 95 rijden.Interesante materie niet? groeten Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Het inhouden van de koude motor kan veroorzaakt worden door dat de kleppen bij koude motor niet goed sluiten .Als er bepaalde storing codes inzitten,ik dacht p0301 (haperende ontsteking op 1 of meerdere cilinders) dan kan er een gemodificeerde cilkop gemonteerd worden die geleverd wordt door Bols en Kooyman. Mits de auto nog in de garantie zit natuurlijk. Als je het verhaal precies wil weten wil ik het wel opzoeken maar volgens mij staat het al bij een ander topic dat ging over een 307 met een 2 liter motor.

T luteijn 0
badge

20 jaar

Ik heb van de week een 1,6 in de werkplaats gehad waar we nieuwe kleppen in hebben gezet,op advies van Utrecht, nieuwe onderdeelnr's, schijnt dat de stelen een paar 100ste dunner zijn.

Tijdens de montage vond ik wel dat de passing van de stoters erg krap is.

oldtimer 0
badge

20 jaar




Ik ben beniewt of het goed blijft met die nieuwe kleppen,is dit niet de zelfde modificatie als B&K ?

T luteijn 0
badge

20 jaar

Ik denk het wel, door Manchester werden we weer op de lange baan geschoven maar één telefoontje met Utrecht was voldoende, heb er trouwens vandaag weer één met 80000km op gas maar nog niet genoeg ingelopen dus ook maar nieuwe kleppen.Kost wel weer geld, moet een gedeelte meebetalen deze auto is al uit de garantie maar een tevreden klant is ook wat waard.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Wat bedoel je met nog niet genoeg ingelopen ? Wat die deelgaranties betrefd is peugeot wel uitgenast! Kost altijd geld en je krijgt maar netto vergoed. Ik dacht nl. dat je moest mailen naar utrecht, bellen is blijkbaar uit de tijd ! (je hebt wel sneller antwoord) trouwens hebben de stoters bij deze auto een krappe passing? Ben benieuwt.

T luteijn 0
badge

20 jaar

Ik kan mij nog herinneren uit de tijd van de 504's dat er toen ook een serie was waar de kleppen van open bleven staan als je gelijk op gas ging rijden als zo'n ding dan 20000km gelopen had was het goed.Volgens mij lijkt dit hier ook op. Ik hoorde trouwens van een medewerker bij de plaatselijke Citroendealer dat dat die nog steeds de koppen wisselen met tot gevolg dat ze daarna al enkele hadden met olieverbruik 1:1000.Met het bellen naar Utrecht hebben wij een slinks maniertje,b.v. via de regiomanager.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Goeie tip oldtimer

T luteijn 0
badge

20 jaar

he Oldtimer, heb jij mij onderwerp over de brandstof meter van 9 februarie gelezen,had wel een reaktie van jou verwacht.
groeten,

TL

T luteijn 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.