deze auto heeft bij de koude start een bijgeluid een beetje hard tikkend geluid knikker geluid
er zitten geen storingen in de auto .
er is ook geen update voor deze auto.
klant klaagt over veel brandstof verbruik.
wij dachten meschien aan een verstuiver of aan de ugr klep .
maar nog niks uit geprobeert .
heeft iemand nog een ander iedee?
de auto heeft nu ongeveer 12000km gelopen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofverbuik van een nieuwe HDI kan inderdaad wat hoger liggen agv inlopen en de SW is een vrij zware auto met groot frontaal opp. dus wat is normaal....1 op15?
Zo'n geluid is zeker niet normaal. Zou ook nog 1 of meer van de hydraulische klepstoters kunnen zijn.
Neem aan dat er geen storingen aanwezig zijn. Als dat wel zo is deze eerst eens uitlezen en oplossen, dwz een tijdelijke storing niet zo maar wissen maar behandelen als een echte storing.
Als er een Siemens inspuit systeem op zit is het heel goed mogelijk dat het verbruik iets hoger ligt dan een Bosch systeem.
verder denk ik dat jullie richting UGR wel op de goede weg zitten kijk ook even of het slangetje op de smoorklep er goed op zit en of de smoorklep goed beweegt.
de motor houd ook wat in
wijst eigenlijk ook richting UGR.
ik heb de ugr afgekopeld door het slangentje aftestoppen maar het geluid is er nog het lijkt er ook wel een beetje op dat de motor loopt te nagelen
Ze hebben toch niet per ongeluk benzine getankt. Dat heb ik ook eens meegemaakt. de meest vreemde geluiden krijg je dan.kijk of de tank vol zit dan weet je genoeg, kregen er verleden maand één terug van budget ook met vreemde geluiden,vol met benzine.
nee hoor deze auto niet hier zit gewoon diesel in .
maar wij dachten toch verder aan een verstuiver die een tijd niet mee zou doen .
maar volgens mijn moet hij dan ook een storing geven van die verstuiver.
wat denk jij er van .
Kun je zien in de DIAG, meting gegevens, injectie's, dan kun je de hoeveelheid of tijd zien per verstuiver. Mag niet meer zijn dan zoveel %, weet even niet de exakte gegevens, bel even met Manchester.Ik heb begrepen dan het gemiddelde ligt op 10 gesprekken per dealer per maand dus dan mogen zij hier nog wel even over denken.
ja zo is het ook
ik ga nog even mee aan de slag .
moet morgen even de diag update met de laatste cd en dan nog even kijken voor een update op internet want daar was een k&no melding over .
dan zal ik even kijken over er niet intussen een update is voor de RHY je weet maar nooit.
je hoordt nog wel van me
Al eens aan een kantelende zuiger gedacht.
Pomptiming die verkeerd staat wordt als foutcode aangegeven bij een 307.
Kantelende zuigers komen vaker voor bij een hdi.
Update is zowat 2 uur werk, ik heb het net gedaan, moest nog helemaal terug om de DIAG uit te zetten.
ja ik ook gedaan wat een toestand eerst 39.08 versie en dan update tot 39.09 en dan nog een 39.10 en allemaal 246 etapes.
maar goed je hebt er wel wat aan trouwens die nieuwe motor kfu staat er ook op he.
die 1400 16v
maar om niet af te dwalen heb nog even contakt gehad met me voetbal vriend hij zei ook naar de vervroeging kijken en vacuum af koppelen en wastcat op turbo controleren op speling alemaal gedaan maar helpt niet
Ik zit het bericht te lezen en ik denk dat je aan de systeemdruk moet denken, het probleem is alleen dat je hem niet rechstreeks kunt meten. Als je een scoop op de injector zet kun je het injectorbeeld perfect in beeld krijgen, je moet wel de plus en de min aansluiting op de injector gebruiken. als de injectietijd extreem kort is bijvoorbeeld een voorinspuiting stationaire beneden de 250 micr sec en een hoofdinspuiting van 250 a 300 micr seconde dan kun je er van uit gaan dat de druk veel te hoog is,de motor gaat namelijk nagelen omdat de injector wel een puls krijgt maar niet of net aan open gaat, hij mist dan in ieder geval voorinspuiting en gaat nagelen, de druksensor moet een voedingsspanning van 5V hebben en een goede massa, als dat allemaal goed is zou ik een andere druksensor proberen
20 jaar
Als je voetbalmaat met je meedenkt zal het wel goed komen ,ben zeer benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn. Hou me op de hoogte aub.
we hebben nu verstuivers en de comanrail vervangen hielp echter niet.
toch hadden we ook het iedee dat het uit de pomp kwam
gaan dit nu proberen auto staat alweer een tijdje stil dus haast is geboden maar ik zal het eruit krijgen
je hoort het nog wel .
Als ik jou was, drukregeling bekijken en daarna toch de brandstof er maar eens uit en echte diesel erin.
thx maar ik heb toch de pomp vervangen en raad eens ja hoor het geluid is weg .
toch vind ik dat zomige hdi's niet echt stil
maarja weer een probleem opgelost
Zat het dus toch in de drukregeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar