hey hey,
de laatste tijd, vooral als het koud is, en ik start de 206 maakt ie een doorstart geluid, zodra ik de sleutek omdraai en hij start, maakt ie gelijk het ksssssgggg geluid :') van het doorstarten, ook loopt ie nu het koud is vreselijk stationair en als ik hem net gestart hebt schud ie en blijft de motor met moeite aan.
iemand een idee? (accu is onderhoudsvrij)
dankjewel!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hay hay,
Het ksssssgggg geluid + je 1ste omschrijving lijkt op een startmotor waarvan de bendix niet helemaal lekker werkt. Meestal klinkt dit als kssssssggggg, dus met 1 s-je en 1 g-tje meer (lol). Ook kan het zijn dat het contactslot even blijft hangen op startstand. In de meeste gevallen is het de startmotor(bendix)
Het vreselijk slecht stationair lopen bij deze kou, zou kunnen liggen aan te dikke olie waardoor de hydraulische klepstoters niet goed werken. Gaat tijdens dit slechte lopen het motordiagnose lampje ook branden?
hey, dankje voor je antwoord!
nee het motomanagement lampje brand niet, de toerenteller gaat wel een aar keer op en neer maar dat is het dan ook.Als ik wegrij hapert ie en inene hoor je een plof uit mn uitlaat en is het weg en rijdtie weer als een wintervlokje, kan dat de lambdasonde zijn? Ik heb een rvs op maat gemaakte uitlaat eronder zitten van voor naar achteren.
En te dikke olie is het niet, er zit juist nieuwe olie in voor de koude temperaturen, vol synthetische die dunner is en dus sneller en beter smeert bij lage temperaturen,
13 jaar
Weet je zo welke specificatie deze nieuwe olie heeft = ..W..
En die rvs uitlaat? Is die dan onlangs gemonteerd en zijn nadien de problemen begonnen?
Nee die zit er al meer dan een jaar onder nu :) ik heb er nu 5w40 inzitten, zat te twijfelen met 5w30 of 5w40 maar de dealer raadde me toch maar 5w40 aan.
13 jaar
5W40 is goed. Toch klinkt het probleem richting klepbediening. Mogelijk dat door inwendige verontreiniging van de motor de klep-stelen bij koud/kouder weer een fractie blijven plakken.
Een probleem met de lambda sonde lijkt me bij koude motor (vlak na de start) niet logisch.
Een andere oorzaak zou nog een koelwatertemp.sensor kunnen zijn, maar dit zou je kunnen laten controleren door bij koude motor de gegevens m.b.v. diagnose-apparaat te meten. En een keer uit laten lezen kan sowieso geen kwaad.
en hoe is het met je bougie's gesteld zijn die nog goed of zitten ze er al lang in
13 jaar
Hey,
hij word elk jaar uitgelezen maar tot nu toe geen problemen. Bougies zou kunnen, heb geen idee hoelang die er al inzitten, denk zeker al 3 jaar. Maar veroorzaken bougies ook dat geluid dan? dat verklaart eerder het niet goed stationair lopen of niet?
En vandaag in de ochtend hetzelfde alleen bleef ie goed lopen, toen ik mijn kind had afgezet op school en ik kwam terug bij de auto., dan is de motor nog warm en start ie prima!
13 jaar
Ik begreep dat ik nog even moest vermelden wat het probleem uiteindelijk was.
Dit probleem is uiteindelijk opgelost door er een reiniger in te gooien, in de benzinetank. Hierna is het probleem nooit meer teruggekeerd.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar