hallo,
ik hoor een steeds sterker wordend sleepend geluid dat correspondeerd met de aandrijving, wanneer ik ontkoppel is het weg!
het geluid is goed hoorbaar wanneer ik in zn 1 in de file rij, bij 50 km/h in zn 3 resoneerd het irritant, en boven de 100 km/h gaat het over in een gegons! tussen 110 en 120 voel ik het in mn stuur mee trillen (zijn niet de velgen, deze zijn vorige week gebalanceerd)Het is al zo`n 10.000 km zo, maar wordt nu wel steeds erger, de aandrijfassen zijn goed, de linker is nieuw!
Kan een wielager in zn vrij stil zijn en bij belasting geluid gaan maken?
zou het aan de koppeling kunnen liggen?
of komt het uit de bak?
met name de trillingen bij 120 op de snelweg verontrusten mij, het voelt als een slecht gebalanceerd wiel, maar wanneer ik ontkoppel is het weg!
kan iemand me helpen?
thnx
het is een 205d uit 1991 met 358.000 op de klok
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk het tussenlager van de rechter aandrijfas
vervang rechter aandryfas maar eens
Hoi,
ik heb de Rechter as er van de zomer uitgehad deze was gewoon goed!
ik denk meer aan de bak of de koppeling! Misschien lagers!
alvast bedankt
18 jaar
Net ff op zoek geweest naar tussen lager, kost 165,- ex is volgens peug alleen compleet met motersteun leverbaar????
weet iemand toevallig wat voor lager het is SKF?? type nr ???
vind het wel erg duur!!!
alvast bedankt grt w
18 jaar
assen van een 205 gaan als warme broodjes en geven ook deze klacht......
controleer die assen maar eens goed, daar zal het probleem vast en zeker liggen.
Het Tussen lager is volgens mij een normaal handelslager as is 30 mm ik denk 6006 of 6206 2RS dat is beide zijden afdichting.Ik zou met die as anders naar een autodemontagebedrijf gaan en hem eens naast een recentere as van het PSA concern leggen want dat zou wel eens kunnen passen en dan is misschien de kwaliteit ook beter.Tussen haakjes het lager is uit de motorsteun te halen.
Het kan ook zijn dathet druk lager plastic nokken had en dan slipt hij langs de drukgroep.
Beste john,
naar mijn gevoel heeft het ook meer met de koppeling te maken dan met de aandrijving, heb ook het iedee dat wanneer ik met veel vermogen optrek er wat slipt, bij normaal rijgedrag lijkt de koppeling echter ok! heb alleen soms dat ik mn koppelings pendaal iets moet laten opkomen om te kunnen schakelen met name in zn achteruit en van uit zn 2 naar 1??
Ik heb nog geen 5000 km geleden de rechteras in mn handen gehad, en deze had totaal geen speling of zo
in iedergeval bedankt voor de info
grt t
18 jaar
Ton dat heeft mijn versnellings bak van hetzelfde concern ook wel eens maar hat heeft hij al 300000 km en hij voelt zich er happy bij. maar zoals ik al zei, die druklagers zij steeds meer van plastic en er zitten twee plasic nokjes aan om het lager echt lager te laten zijn.maar die hakt de drukgroep er wel eens af en dan draait hij niet altijd meer mee waardoor je dan een schurend geluid hoort.
bedankt john vd info, denk dat het dat best wel eens zou kunnen zijn. De auto is van mn broertje en wanneer hij er in wil blijven rijden moet binnekort de distributie gedaan worden, dan kijken we ook meteen naar dit probleem. Denk dat n nw koppelings setje geen slecht iedee is als hij er veel in wil blijven rijden
grt t
18 jaar
Ton, Niet de plaat vergeten hoor.
nee weet ik, zou wel zonde zijn van die paar uur werk
grt t
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar