Ik heb een slecht startende Partner. Probleem is vermoedelijk of teruglopende brandstof naar de lager gelegen tank of verstuivers die slechter worden. auto heeft inmiddels 260.000 km gelopen. Gloeibougies zijn al eens vervangen maar dit maakte geen verschil. Ik heb nieuwe verstuivers in huis en ben in het bezit van een verstuivertester maar ik kan nergens op het internet de openingsdruk van deze verstuivers vinden. Weet iemand van jullie deze? Groet, Henk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat brandstof teruglopen betreft heb ik vaker gehad en ogelost door een terugslagklepje in de leiding te monteren
Dat is inderdaad een goed idee. Wat wij vaak doen en wat altijd werkt wanneer een zware diesel meerdere weken niet heeft gelopen, een elektrische pomp meteen bij de tank in de leiding plaatsen die stroom krijgt als je het contact erop zet of zoals bij een auto wanneer je deze laat gloeien.
9 maanden
Wat een geweldig forum is dit toch. Binnen 5 minuten het antwoord. Hartelijk dank Monteur Senior.
9 maanden
Klepspeling verkeerd kan ook slecht starten veroorzaken .
Werkt je koudstartversneller achter op de pomp.
Dag Kaleido, Klepspeling laat ik afstellen bij de volgende riemvervanging. Ik hoorde dat vaker noemen als oorzaak. Ik doe eerst even de verstuivers want dat is voor mij een makkelijk klusje. Hebben tenslotte ook al 260.000 km aan brandstof verneveld. Koudstartversneller? Die term kennen wij niet. Leg mij uit wat dat is en waar ik die vinden kan.
9 maanden
Er zit een kabel met een waselement op de pomp, deze zorgt voor een versneld toerental in de opwarmfase. Echter moet ie gewoon normaal starten als deze niet goed werkt. Persoonlijk ben ik niet zo van het plaatsen van componenten om problemen te omzeilen, liever eventuele lekkage(teruglopen brandstof) gewoon oplossen. Deze heeft waarschijnlijk een kunststof filterhuis met zo'n zwarte klem eromheen? dit dicht wel eens niet optimaal af, en klepspeling is ook een veelvoorkomende oorzaak idd. (Te strak)
Bedankt harry
Heeft deze een handpompje op het filter of in de brandstof leiding? Probeer dan eens te pompen voor het starten. Start hij dan wel gelijk, dan is het inderdaad teruglopen. Zo niet moet je verder zoeken.
Nieuwe gloei pluggen altijd goed, maar heb je gemeten of er ook spanning op komt bij de koude start? Gloeirelais kan stuk zijn.
En probeer eens of hij met startpilot of remmenreiniger wel gelijk aanslaat. Helpt dat niet, dan staan waarschijnlijk de kleppen te strak.
Verder kan er eigenlijk weinig mis aan deze blokken. Een miljoen doen ze zo.
9 maanden
Ja, behalve dat je na pakweg 200000 km de kleppen wel eens mag stellen
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken. Ik kom er net tot mijn grote schrik achter dat de distributie ook alweer 100.000 km geleden is vervangen. Ik bewaar altijd alle facturen van het machinepark en daar staan alle standen genoteerd bij welke reparaties.. In 2019 is dat geweest. Ik ga dus een afspraak inplannen voor dit gebeuren en dus ook meteen de kleppentrein af laten stellen. Wordt vervolgd.Groet, Henk.
9 maanden
Beste mensen. Ik heb al een poosje het probleem dat ik motorolie in het koelwater reservoir heb staan. Het drijft echt boven op de koelvloeistof. Het is dus geen gemengde troep geworden. Ik heb de warmtewisselaar al een keer vervangen, in de hoop dat deze lek was. Niet dus. Zal het dan toch de koppakking zijn? Motor loopt als een zonnetje maar heeft ondertussen wel 280.000 op de teller. Wat kan het meer zijn als de genoemde koppakking? Ik bespeur trouwens geen koelvloeistof in de olie in het carter.
1 maand
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
9 maanden