Peugeot 406: Goede keus

Bouwjaar: 1998

Ben van plan om een Peugeot 406 1.8 16v te kopen waar moet ik op letten .
auto heeft ongeveer 155000 lm gereden , hoe lang gaat zo'n motor mee [ heeft wel altijd zijn onderhouds beurten gehad ]

Ron10331

Geplaatst door Ron10331 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

michiel7800 (0), 19 jaar geleden

als je naar de auto gaat kijken moet je er op letten dat hij snel aanpakt bij de proefrit kun je de remmen mooi testen door ergens achteraf er ineens bovenop te gaan staan als er geen abs op zit moeten er 2 gelijke strepen op t wegdek komen en met abs kun je het vernemen in het stuur als de ene kant harder remt dan de andere en het klopt als je er een caravan achter hangt zou ik ook voor een 2.0 liter gaan

michiel7800 (0), 19 jaar geleden

trouwens als je de motorkap los doet en er licht (veel) olie zou ik hem laten staan

Basten (0), 19 jaar geleden

De 1.8 ltr motoren zijn zuinig en mits goed onderhouden prima voor veel km´s Maar.... als je er een caravan achter hangt of met regelmaat vier personen in de auto rijdt zou ik toch voor een 2.0 gaan want die heeft veel meer koppel.
Succes.

T luteijn (0) PRO, 19 jaar geleden

Bij 155000 km er op letten dat de DB riem en rollen tijdig vervangen zijn, evenals de waterpomp, deze geven meestal rond de 2 ton de geest. Hogedruk leiding van de stuurbekrachtiging wil ook nog wel eens lekken (rep van 150 euro ). En niet alleen bovenop je remmen gaan staan maar zachtjes aan remmen van 140 km/h naar 60 km/h. als je dan een trilling in het stuur voelt of dat het stuur gaat schudden zijn de remschijven voor krom.
Bij de achterremmen van de 1.8 komen de remvoeringen wel eens los,dat zie je echter alleen als je de trommel er af haalt.
Let er op dat de handremhevel niet te hoog staat ,dat duid op een slecht werkend handrem mechanisme. (max 10 tandjes)
Resume, remmen en DB riem vergen de meeste aandacht bij deze over het algemeen zeer betrouwbare en fijn rijdende auto.

jos5955 (0), 19 jaar geleden

Ik heb enorme onkosten aan mijn 406coupe uit 97. Gekocht met 158000 op teller. Ik heb voornamelijk motorproblemen en/of elektronica problemen gehad. Rijd op lpg en de problemen begonnen met 200000km. Om er 80000km mee te rijden heeft me aan reparaties ongeveer 7000 euro gekost. Ik heb volgens mij enorme pech met die auto. Overigens is er toen een anwb aankoop keuring op gedaan : alles ok. En heb ik hem bij de dealer laten onderhouden. Zelf denk ik dat zo'n auto in de categorie citroen bx/ xm of zo hoort. Die zijn op na 200000km.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.