close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot : help !406 1.8 DGI problemen met overschakelen naar LPG

Hallo sinds een paar weken heb ik volgende probleem
met mijn 406 1.8i 90 pk, AG-DGI installatie.
Het oveschakelen van benz ---> lpg is onvoorspelbaar.
Soms doet dat hij na 1 minuut, soms doet hij dat niet zelfs als de
motortemperatuur 90 graden is.
Koelvloeistof peil e.d. is ok.
Als ik de motor even uitzet, 10 seconden wacht en dan de auto weer opstart, dan
springt hij pas over op lpg. Het ziet dus er naar uit dat hij geen signaal krijgt,
dat hij moet overschakelen?
Als de auto eenmaal overschakelt op lpg rijdt hij goed.

Geplaatst door

sel (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tempsensor in de injector vervuild of stuk.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Dag John,
Stel dat terperatuur sensor vervuild is, kan ik deze schoonmaken?
Waar moet ik dan op letten?

alvast bedankt voor je reactie.

sel 0

18 jaar

De injector, dat is dat ding met die ene dikke en die vier dunne slangen. Er tussen uit halen de vier parkers los en dan kun je hem voorzichtig uit een nemen. in dat dikke blok zit een klep daar wil ook wel eens rommel tussen zitten en in het andere deel zit de elektronica dat kan niet verder uit elkaar maar als je in de gasdoorlaat kijkt dan zit daar een klein knobbeltje op twee draadjes als daar vervuiling op zit voorzichtig schoonmaken met een klein kwastje en wat wasbenzine.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Ok John,
Ga ik binnenkort maar eens voorzichtig proberen.
hartelijk dank voor je info.

sel 0

18 jaar

John,
Gisteren de AG DGI injector uitelkaar gehad. Onderkant met 4 schroeven en bovenkant met 2 schroeven. In die dikke blok zat er iets wat lijkt op het mechaniek van de stappenmotor. Die zat er een beetje vies uit; voorzichtig schoongemaakt met zachte doekje + wasbenzine. Indie kleine blokje zag ik inderdaad die kleine knobbeltje (lijkt op een luciferkopje) die heb ik met een kwastje schoongemaakt (was niet echt vies).
Vanmorgen auto gestart, stukje gereden, maar zelfs bij 80 graden ging hij nog niet overschakelen.
Pas toen ik contact uitzette, en weer startte sprog hij op gas.

Volgens een kennis kan het te maken hebben met de relais in de DGI computer? Die zou niet goed kunnen zijn.
Wat ik mij afvroeg is die blok/spoel op de verdamper waar ook 2 kabels naar toe gaan. Als de auto op lpg overschakelt hoor je daar een "tik" contact punten van die 2 kabels was een beetje roestig, die heb ik schoongemaakt en weer aangesloten.
Of het zin heeft weet ik pas als ik de auto koud start.
Vandaag een paar keer gestart (met 1 - 2 uur tussenpozen) ging hij wel na paar sec. op lpg lopen??









sel 0

18 jaar

Seloroy,in dat dikke blok dat is zo'n zelfde klep als bovenop de verdamper met het verschil dat de klep in de injector bestuurd word door de computer de hoeveelheid keren dat hij per minuut open en dicht gaat (of per omwenteling) bepaald hoeveel gas of de motor toebedeeld krijgt. Als de motor draait hoor je tikke-tikke -tikke in de injector en dat is die klep.De klep bovenop de verdamper gaat alleen maar open als de gasinstallatie zegt ok.ga maar op gas en dat wordt weer bepaald door dat sensortje in de injector.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Seloroy ik was nog niet klaar er kunnen natuurlijk best nog meer oorzaken zijn waardoor hij niet overschakeld.Kunnen slechte kontakten of verbindingen zijn er kan wat stuk wezen of slecht kontakt op de print van de computer.

j.romijn 0
badge

18 jaar

HELP ! Ik heb de DGI injector opengemaakt en mbv (hogedruk) lucht schoongemaakt.
Na instalaltie van de DGI injector loopt de auto NIET meer op lpg.
Bij het starten hoor je vertrouwde KLIK en auto slaat af?
Help !!

Is de injector nu kapot??

sel 0

18 jaar

Waarschijnlijk wel. Door het schoonmaken iets kapot gegaan waardoor LPG computer in storing valt.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

prijzen tussen 270 - 365 eur ex btw...

sel 0

18 jaar

Intussen gebruikte injector gekocht, geinstalleerd, auto loopt weer lekker op lpg..

sel 0

18 jaar

's morgens auto starten.. .dan gaat hij nog niet op lpg overschakelen.. pas bij 2e (warme) start schakelt hij over..

sel 0

18 jaar

Seloroy.ik had nog gezegd voorzichtig met een kwastje niet de injector opblazen. Een nieuwe injector moet ingeleerd worden bij de computer omdat de waarde van electronica componenten altijd wat afwijkt.

j.romijn 0
badge

18 jaar

dag John,
ik dacht ik ga lekker met wat lucht een beetje schoonmaken..
ik heb nu via via een injector gekocht van het zelfde type. auto schakelt pas over als ik voor 2e keer start of als ik accu kabel ontkoppel en dan weer opzet en dan start.
Dinsdag ga ik naar een AG installateur. Het kan dus heel goed dat het goed gaat als de computer wordt ingeleerd?

sel 0

18 jaar

Seloroy in dat bovenste stukje vande injector met dat schuine kapje zit nog een heel klein printplaatje daar zit die sensor op en de stekker met de 4pennen en een zootje transistors.

j.romijn 0
badge

18 jaar

ik hoop dat het niet direct overschakelen na eerste start software inleer probleem is.
John ik dact dat die sensor op het onderste stukje zat (die met 4 pinnen).

sel 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.