het ziet er naar uit dat beide topic van mij voer dit probleem gesloten zijn, terwijl er één gesloten zou worden.. maar ok:
Nadat ik mijn dgi injector uitelkaar heb gehaald en flink in heb zitten blazen met hogedruk lucht deed de dgi 500.009 injector niets meer. Toen heb ik bij een bevriende garage een andere injecotor gekocht die goed zou moeten zijn.
Deze aangesloten, staren en ja hij overschakelt binnen 4 seconden bij een warme motor. Echter als je auto 's morgens start kun je lang wachten, hij schakelt niet over naar lpg.
Pas na stoppen, contact uit 15 seconden wachten starten schakelt de auto over op lpg.
Verder het volgende: Als de auto eenmaal op lpg loopt, je zet het schakelaar weer op benzine daarna schakelaar op lpg, auto blijft dan op benzine lopen. Je moet dan auto weer stoppen.. op lpg zetten, 15 seconden wachten starten.. en hij loopt op lpg..?!
Dinsdag ga ik naar een AG installateur.. even kijken of ze daar uit komen? Ik hoop dat het iets met software probleem is..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Seloroy, we wachten dinsdag maar even af.
Dag John,
Dinsdag naar een AG installateur geweest. Hij heeft daar computer zitten lezen, kon geen gekke dingen vinden. Temperatuur voelertje gaf correcte waarden aan.
Er waren "geen fouten" aanwezig. Toch heeft hij alles reset en de positie van de gasklep net iets beter gezet ?!
Ik heb vandaag auto koud gestart en na een minuut of 2 ging hij op lpg overschakelen ! Probleem met van lpg --> benz --> lpg overschakelen doet zich ook niet meer voor. Ik kan switchen tussen LPG -BENZ. Of het resetten van de computer wonderen heeft verricht weet ik niet, maar het ziet er naar uit dat alles nu goed is !
Oh ja, een tip van die Lpg-specialist was om NIET die bekende NGK bougies te gebruiken, maar Champion bougies met enkele electrode op 0,8mm ??
18 jaar
Seloroy, toch een aardig resultaat houden zo, en wat die gasboer zegt is zo,ik heb ook gewoon champion in mijn xantia 1.8 16v en ze voldoen prima.
Ik heb nu NGK BKR5EK bougies inzitten. Ik zal een keer Champion bougies inzetten, uitproberen kan geen kwaad.
18 jaar
Met proberen kan men veel leren.
Auto blijft goed op lpg overschakelen en rijden. Waarschijnlijk had ik (achteraf gepraat) vorige injector ook beter met rust kunnen laten en naar de AG-installateur kunnen gaan, voor paar tientjes was het dan probleem opgelost geweest.
18 jaar
Seloroy, weten is meten alleen jammer dat tegenwoordig meten ook al geld moet kosten.
ten eerste dgi injectors worden niet meer gemaakt.
je kunt alleen nog met geluk aan gereviseerde komen.
reviseren mag alleen gebeuren door ag holland(tegenwoordig TELEFLEX) zelf.
met de injector om hem uit elkaar te halen heeft geen zin als je de onderdelen niet vervangt
zoals het metalen plaatje wat er in zit.
deze slaat namenlijk in.
ten tweede de computer wil wel eens vast slaan en moet hij gereset worden.
als je deze dan opnieuw ingeleerd is het probleem vaak verholpen.
ook is het aan te raden om de computer te beschermen tegen water.
deze kunnen namenlijk vollopen als de comp met de stekker naar boven is gemonteerd.
als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het misschien wel
want als sommige al beginnen met op gas moet je koken weet je in principe al dat ze er geen kaas van gegeten
hebben.
voordat de vraag gesteld wordt of ik er wel wat van af weet kan ik alleen maar zeggen,
vanaf 1991 is auto rep. en onderhoud-airco- lpg inbouw, reparatie en onderhoud mijn vak.
dus mag ik dat wel zeggen.
je heb dus wel verschil in monteurs merk ik.
succes.
Het is goed dat we allebei John heten, ik rij al 27 jaar op lpg en jij sleutelt er wat in Seloroy misschien hebben we nog eens wat aan hem. En wat ik al diverse malen gezegd heb,in het leger koken ze nog steeds op benzine.
Nu het wat warmer wordt, schakelt de auto bij het starten vaak meteen op lpg? Is dit wel gebruikelijk? Moet de verdamper niet eerst warm worden?
18 jaar
Als het wat warmer wordt, ja dat klopt maar als je dat vervelend vind kun je de temp. nog wat hoger af laten regelen.De temp.voeler zit in de injector zoals je weet en die meet de temp van het langsstromende gas.Het is alleen jammer dat die gasboeren zo weing controleren (veel garages hebben dat ook) want dan kun je weer terug.
als het na overschaklen goed rijdt, zal ik niet te veel druk maken, naar gasboer gaan kost weer paar centen..
18 jaar
als ik het goed heb dan wordt bij een dgi systeem van ag niet de temperatuur van het gas gemeten door de lpg computer.
maar wordt deze gewoon aangesloten op de signaal-draad van de motor temperatuursensor.
als deze een temp aangeeft van 35 graden dan schakeld het systeem over op lpg.
dit hebben ze gedaan om er zeker van te zijn dat het lpg verdampt is.
je kan ook niet bij alle systemen de temp waarde veranderen.
bij sommige systemen heb je zelfs een andere e-prom nodig.
maar wees blij zou ik zeggen,hoe eerder hij op temperatuur is en overschakeld op lpg des te minder benzine hij verbruikt.
toch?
sjonnieboy volgens mij heb je het niet goed want de signaaldraad motortemp wordt niet aangesloten.
spijker mij ff bij
dgi is al lang geleden voor mij
zit er geen zwart-witte draad aangesloten op de tempsensor?
John, bij dgi wordt de temp gemeten door een sensor die in de injector zit.Is op de problemcarsite al enkele malen behandeld.
Als het met koude motor al op lpg wordt overschakeld, is dat wel zo goed voor de motor? Omdat lpg niet 'verdampt' is?
Ik zal de Ag installateur in de buurt even bellen, of ze dat temp. wat hoger kunnen instellen? Doen ze dat met de zelfde apparatuur als dat ze de fouten uitlezen en evetueel wissen?
18 jaar
Seloroy bij dgi kan dat geen kwaad.
als hij goed blijft lopen zou ik de temp.. niet veranderen.
En john je hebt gelijk wat betreft de sensor ,heb het ff opgezocht(weet het weer)
maar ja ag heeft ook zoveel veranderingen meegemaakt de laatste jaren.
dgc werd dgi werd sgi nu is ag samen met koltec-necam gegaan en gaan nu door het leven als teleflex GFI
nu komt er een systeem op de markt met onderdelen van ag holland en koltec-necam samen
dus krijg je een mengelmoes van twee prutsers.
ik weet niet of je ervaring hebt met het GSI systeem van koltec-necam.
kom je dan nog wel achter.
John, ik heb zelf een dgi van de sloop en zelf in gebouwd.Het is geen 100% maar ik heb er ook geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee had dat waren de gasinbouwstations gasboeren werden ze genoemd nou dat klopte soms wel Daarom heb ik toen eens besloten (aan mijn auto geen polonaise) ik bouw ze voortaan zelf wel in alleen waar ik echt niet van buiten kan daar mogen ze met mij erbij naar kijken.
laat ik toevallig bij een lpg-inbouwstation werken
en je hebt groot gelijk
groetjes johnny
Sjonnieboy(John), Ik vind opzich wel hinderlijk dat hij gelijk met het starten op lpg overschakelt, dan gaat hij ook schommelen in de toerental 800 - 1500 rijdt 1e minuut niet fijn.
Het is dus wel mogelijk om die temperatuur sensor anders in te laten stellen?
18 jaar
Seloroy, dat kan.
ja het zou wel kunnen maar dat moet de auto aan de modem en dan kan (ag) dat veranderen.
je hebt ook kans dat er een andere comp. in moet want de gasboer zelf kan geen basis gegevens veranderen
hmm.. blijkbaar kan niet elke erkende AG installateur betreffende instelling veranderen..
18 jaar
nee inderdaad dat kunnen zij misschien allemaal niet.
bij ons wordt de temp. namelijk nooit veranderd
Sjonnieboy ik heb het in een ander lijntje ook al vermeld maar inbouwstations kunnen nog steeds bij teleflex injectors voor AG bestellen en inbouwstations die dealer van AG zijn kunnen ook de temp. instelling veranderen of ze hebben hun oude programma's weggegooid.
in dat ander lijntje heb ik vermeld
Afhankelijk van de afname
daar bedoel ik mee dat wij soms een lange levertijd hebben
ag(TELEFLEX) maakt geen nieuwe injectors meer maar reviseerd oude die zij terugkrijgen
en de temp.afstelling kun je alleen maar afstellen als de auto aan de modem aangesloten is
wij hebben alle programmas van ag en zelf kunnen wij dat niet
wel als hij bij ons aan de telefoonlijn hangt.
dan staat de auto wel bij ons maar we doen het zelf niet.
geloof het maar want wij zijn zelf ag dealer
Wij hebben ook een probleem met onze peugot, met een dgi injector, hij probeert bijna altijd op lpg te starten, de eerste keer pakt hij hem niet, de 2e keer wel en kun je gewoon wegrijden. (tussen haakjes, begin 2006 is er en nieuw injector ingezet, omdat de vorige kapot was)
Daarnaast wanneer je hem op de benzinestand hebt staan en je start de auto dan, start hij goed, maar als je dan wegrijdt komt het vaak voor dat hij hapert, alsof de boel verstopt zit, dan heb je het gevoel dat de boel losschiet en rijd hij verder gewoon.
Wat kan dit zijn
18 jaar
Gezien de reacties DGI computer anders laten instellen (softwarematig) zodat het niet meteen op lpg overschakelt of op lpg start.
18 jaar
Hai,
Ik heb een 2 lpg stations gebeld, gaven beide aan dat ze hem niet af konden stellen.
Ik ben hier bij lpg inbouw geweest(deze gaf ook aan dat je hem niet kon afstellen), die heeft hem proberen uit te lezen(kleine stekkertje in de buurt van de computer), dit lukte niet.
Er zitten trouwens 2 stekkers bij de Ag computer in de buurt: een kleine rechthoekige hier sloot men de laptop op aan en een die is iets dikker. Weet iemand wat je met beide kunt? Is de AG computer af te stellen/resetten, we hebben nl het idee dat hij onze problemen veroorzaakt. Wanneer je nl nadat je de auto op contact hebt gezet en dan de ag inst. op benzine zet, heeft hij geen problemen met wegrijden.
Wanneer je start op de lpg stand, loopt hij bijna meteen op LPG(hierdoor moet je hem vaak 2 keer starten)
groetjes
erik
18 jaar
Erik, er is mij verteld (uitgaande van het feit dat je DGI-computer goed contact maakt met de computer) dat de DGI-gas computer ingesteld kan wordenop een aantal parameters zodat hij later op lpg kan overschakelen.
Ik heb ook het probleem dat de auto meteen na het starten op lpg overschakelt, ik heb zelfs het vermoeden dat hij op 2 brandstoffen probeert te starten. Binnenkort ga ik naar een ergkend AG-installateur. Volgens TELEFELX GFI (ag) is het wel mogelijk om de computer anders te laten programmeren.
18 jaar
Ik ben vandaag (03-10-2006) naar een zogenaamde topdealer van AG geweest, hij gaf aan dat het wat later overschakelen op lpg niet mogelijk was. Dgi injector, term.voeler daarin was goed.
PAs als het rond 0 -1 graad is zou de auto later lop lpg overschakelen. Als je wilt dat het wat later op lpg overschakeld, zou ik een nieuwe computer moeten kopen; aldus lpg monteur,. ... :-(
18 jaar
Indien ik zekering van de benzinepomp verwijder start de auto gewoon op lpg. Het starten duurt +/- 6 seconden, maar auto slaat altijd aan op lpg? Dat is dus ook het kern van het startprobleem. ..
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar