close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Distributieriem vervangen

Bouwjaar: 2000

Zal van de week distributieriem vervangen, heb dit al eens eerder gedaan bij 406 van 96. Maar las nu alleen iets over pennetjes die in nokkenas moeten van 40MM lang en 1 kant doosnee van 10mm en andere kant 5,9mm. Is dit nodig?
Want dan moet ik ze even laten draaien.
En span en looprollen moeten deze ook vervangen of als
ze goed lijken zitten laten

Geplaatst door

T.Visser (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de pennetjes voor de nokkenassen, dat klopt iig voor de EW 10 motor (2.0 16v). span- en looprol zou ik altijd vervangen, waterpomp mee vervangen als ie lekkage vertoond. En de krukas kun je blokkeren met een boortje 8 mm.
Handigst is als je gaat vervangen de linker motorsteun bovenop (als je voor de motorkap staat) los te maken en het blok wat op te lichten. Kun je er makkelijker bij.

Erwin2907 0

18 jaar

Van de week distributieriem vervangen bij een 406 1.8 16V, nokkenassen op positie gedraaid en geborgd met een 6mm asje. Alleen op onderste krukas tandriempoelie wel merkteken gevonden maar niet op blok zelf?
Wie weet hoe dat zit, heb nu zelf eea afgetekend. Met lakstiftje Had ook iets gelezen over 8mm asje
maar er zit geen gat in poelie onderin wel een soort sleuf in blok waar 8mm asje in past.

Fryslan3448 0

18 jaar

Die sleuf, dat is inderdaad voor het boortje 8mm, er zit in het blok een gat waar je het boortje dan in kunt steken.

Erwin2907 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.