Beste allen,
Zouden jullie mij willen helpen?
Een maand geleden begon onze auto op de snelweg heel langzaam op te lopen naar het rood met als gevolg dat er stop stond op het dashboard.
Het warm lopen gaat alleen op de snelweg en heel geleidelijk. Van 90 - 95 dan blijft hij hangen bij de 95 -100 en zo verder totdat hij stop aangeeft. Als hij 130-140 graden aangeeft kookt de koelvloeistof niet. Als de temperatuur zo stijgt en als je dan stil staat bij de stoplicht krijg je een stoek te horen bij wegrijden. Het is namelijk een automaat.
Ben nu bij 6 verschillende garages geweest en géén één garage weet wat het is.
Wat is er nu allemaal al vervangen/gebeurt:
- Thermostaat is er uit gehaald om weerstand te verminderen.
- Temperatuursensor is vervangen
- Waterpomp is vervangen
- Nieuwe distributieriem
- Tussen de condensor en radiator is het schoongemaakt.
- Motor olie is vervangen
- Koppakking is uitgesloten
Verleden van de auto:
Altijd in onderhoud geweest, bij 210000 km op 5 dec 2015 is de distributieriem geknapt daarna is de auto weggesleept en in de handel terecht gekomen daar hebben ze alleen een distributieriem erop gezet. In februari hebben wij zelf de auto gekocht. Natuurlijk wisten we de geschiedenis niet.
Het betreft een PEUGEOT 307 met kenteken 31-NT-BG
Mijn theorie:
Omdat de sensor achter in de motor zit waar de aandrijving van de automatische versnellingsbak zit kan het volgens mijn theorie zijn dat de automatische versnellingsbak te warm word en deze warmte afgeeft aan de achterkant van de motor, daar waar hij de voorkant wel koelt kookt de motor niet.
Kunnen jullie mij AUB helpen.!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jouw theorie volgende,
Te weinig olie inde automaatbak,
Oliepomp werkt niet goed meer,
Warmtewisselaar koelvloeistof op de bak verstopt.
Beste,
Buiten mijn theorie om wat kan het zijn?
Olie van de automaatbak is nagekeken en blijkt op niveau te zijn. Verder zijn er naar die punten niet gekeken.
Groetjes,
Mark Jansen
8 jaar
Bij 6 garage,s geweest ! Heeft er dan niemand naar de doorstroming van de motorkoeler gekeken ?
Wel vreemd dat je zegt dat de koelvloeistof niet kookt bij 130-140 graden .
Kookt normaal ook bij 100-105 graden , alleen door de druk word deze wat hoger.
Beste allen,
Conclusie R-W had gelijk. Waarschijnlijk dat de radiator verstopt of kapot was.
Er zit nu een nieuwe radiator in.
Auto wordt nu niet meer warm blijft nu bij de 60-70 hangen bij normale belasting en bij volle vermogen rond de 80-90. Dit komt omdat de thermostaat er uit is gehaald. Morgen even terug laten zetten.
Heeft misschien wel samen gehangen aan de waterpomp en olie. Al met al hij wérkt wéér.... 1200 euro verder maar goed ik hoop dat ik nog honderdduizend kilometer er mee kan rijden.
Wil jullie allen hartelijk bedanken voor het meedenken.
Hoogachtend,
Mark Jansen
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar