auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Motor in noodloop na warm te zijn gereden: storing emissie

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Als ik mijn auto na een 40min snelweg 100-120 rit parkeer en tien minuten later, of zelfs een uurtje later weer wil starten, dan loopt de motor (=EW10J4) op drie cilinders. De melding: Storing emissie systeem. Er mee doorrijden betekent soms dat het motormanagement lampje in plaats van constant branden, gaat knipperen.

De problemen begonnen nadat ik 4 dagen in het buitenland was en de auto in die tijd niet is bereden. In die dagen is er enorme regenval geweest. Voor die tijd dus 10.000km probleemloos gereden, ook nooit gevoeld dat er trillingen waren of geen goede gas respons.

Als het 1 rit is van dus max 40min en 120km/u dan is er weinig aan de hand en na een nacht te hebben stilgestaan loopt de auto s'ochtends altijd goed, dus de problemen treden echt alleen op met een warme motor. Op het moment dat de auto op drie cilinders loopt, en je bij 90km/u (of welke snelheid dan ook) je gas los, dan loopt de motor netjes stationair, zonder schokken. Het schokken treedt wel op als de snelheid onder de 20km/u komt. Edit: vanmorgen na een koude start zelfs na 5minuten snelweg al in noodloop!

De bombine is al vervangen, alsmede de bougies (die goed zwart waren) en uitlezen (gedaan door de garage) gaf tal van fouten aan in zowel het ontsteking als injectie gedeelte. De gedane reparaties hebben tot nu toe nog niet tot de oplossing geleidt. Luchtfilter ook gereinigd, geen gekke dingen behalve een paar blaadjes.
Volgende suggestie van de garage (die citroen/peug specialist is) is de klepstoters te vervangen, maar aangezien dat financieel nogal impact heeft, eerst een spoeling met Forte Motor Flush. De afspraak moet ik nog maken, maar ik wil eerst jullie suggesties nog even horen.

Veel gezocht al op internet, maar het enige wat ik las en de moeite tot controleren vond, is de stekker van de lambda sonde die slecht of gecorrodeerd kon zijn. Nu dus de vraag of jullie nog suggesties hebben. Katalysator verstopt misschien? Injectoren verstopt?

Geplaatst door

majestic3jay (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft er geen water in je paravan gestaan , en is er water in de elektronika gekomen ?
Besturingsapparaten controleren.
Er zit ook geen vocht in de bougie schachten ?

Geen vocht in de bougieschachten.
Wel heeft er in het verleden water (tijdelijk) in de paravan gestaan omdat de motorruimte werd schoongemaakt met een hogedrukspuit. Kan je aangeven wat voor kwaad dat kan?

klepstoters vervangen heeft m.i in dit geval geen zin. wat voor storingen komen er nu weer terug? denk eigenlijk dat er gewoon een injector stuk is.

beter is om te zoeken aan de hand van storingscodes
die geven aan waar het probleem zich bevindt
uitlezen en geef ons de storingscodes

deze motoren hebben inderdaad problemen klepstoters
maar ook andere zoals bougies als deze te krap staan geeft dit ook storingen en de bobine kan storingen geven

andreas08 0
badge

8 jaar

Klepstoter problemen kwamen toch alleen bij de koude start voor of omdat er verkeerde olie gebruikt werd?.
Het is toch wel uit te zoeken welke cilinder er niet mee doet?.

primera p11 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.