close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Hikje bij deellast optrekken 206

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Beste,

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een Peugeot 206 1.6 16V XS Premium.
Wat mij nu echter opvalt is dat ik soms een klein 'hikje' opmerk tijdens het optrekken vanuit de lage toerentallen.

Vooral als ik terugschakel naar zijn 2 of 3, en vervolgens weer weg accelereer merk ik het.
Ik geef dan ongeveer 1/3e gas.
Het is rond de 1500/2000 rpm.
Je voelt dan echt een klein hikje, en vervolgens gaat hij weer normaal verder.
Dit is ook niet altijd het geval, hij doet het soms.
Naar mijn mening is het probleem er niet bij vollast.

Uitlezen leverde geen foutcodes op, dit verwachte ik al omdat het probleem ligt voelbaar is.

Is dit een bekend iets? Kan ik dit makelijk verhelpen?

Alvast bedankt voor uw reacties

Chiel

Geplaatst door

cdegroot (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je zou kunnen kijken welke merk bobine je hebt
weet dat sagem in begin nog probleem heeft gehad
toen is er een verbeterde bobine gekomen namelijk van electricfill
verder zou je de laatste acht van chassis nummer kunnen geven kan ik kijken of vanuit peugeot er iets bekends over is

Het is een sagem bobine.
Dus gewoon mee doorrijden totdat het probleem niet meer te harden is?

cdegroot 0

13 jaar

als je me de laatste acht van chassisnummer geeft dan kan ik kijken of het inderdaad zo is dat deze problemen kunnen geven
meestal is het juist dat een plaatje in de unit losraakt waardoor problemen komen
vaak cilinder overslag op 1 of 2 cilinders

wat ook een oplossing is om de motor opnieuw te programmeren met laatste versie en opnieuw intialiseren
dan moet er ook een proefrit gemaakt worden
je moet dan meer dan 4000rpm draaien en gas loslaten, niks aanraken en laten uitrollen
daarna rij je gewoon weer verder
dit kun je het beste in zijn 3 doen omdat in zijn 2 de tijd van het rollen korter is
tevens is het ivm snelheid niet te doen omdat het een groot verschil is
en op de snelweg meer ruimte voor is

het laatste zou je een paar keer al zelf kunnen doen
durf alleen niet te zeggen of dit helpt omdat alle regeleenheden niet opnieuw zijn geintialiseerd

Bleek een motorsteuntje te zijn, vervangen bij de dealer voor 79,- en het probleem is weg! Dank voor uw reacties.

cdegroot 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.