Hallo.
Mijn Berlingo HDI met Siemens systeem houdt in tussen de 1800 en 2000 toeren. Wie heeft er een soortgelijk probleem ? En misschien een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij een beetje op een UGR probleem,Als het en privé auto is zou ik er mee terug gaan.laat de dealer maar eens rijden met de kast aangesloten dan moet je haast kunnen zien wat er mis of misschien zelfs, wat er goed gaat. de milieu eisen zij wel erg hoog tegenwoordig.
Je kunt het beste de vacuumslang van de ugr klep eraf halen en afdoppen. Je voorkomt hiermee het verroeten van de inlaat en de motor loopt nu ook beter. Een diesel werkt met een luchtoverschot en dit wil deze ook het liefst zo houden. Een ugr laat de uitlaatgassen de luchtinlaat ingaan zodat de ontbrandingstemperatuur omlaag gaat dus ook je redement. Bij een lage ontbrandingstemperatuur ontaan er minder nox bestandsdelen in het gas wat weer beter is voor het milieu. Maar na 80000 km is de inlaat zo verroet dat het negatief gaat werken. Maar dan wordt er naar dat bestandsdeel niet meer gekeken. Kortom je bent beter af wanneer je deze afkoppelt.
onlangs een hdi met zelfde probleem (boxer) bleek luchtmassameter, echter hierbij brande ook het motordiagnose lampje
19 jaar
Ik heb hetzelfde probleem met mijn partner hdi van 2003.
Vrijdag naar de garage geweest voor een testrit met de computer.
Resultaat meting gegevens: bij 1880tr een sterk schommelend debiet van de aangezogenlucht. Hierdoor wijzigd de bsi constant de ingespoten hoeveelheid brandstof (zichtbaar in de meetgegevens). Het percentage ugr lag constant rond 10%.
Testrit opnieuw gedaan met nieuwe luchtmassameter, hetzelfde resultaat, met ugr afgekoppeld, alles blijft gelijk.
Probleem is doorgestuurd naar Utrecht. Benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
19 jaar
Vandaag bericht gekregen van de dealer:
Utrecht heeft gemeld dat het een software probleem is. In Frankrijk is het probleem gekend, ze werken er momenteel aan een nieuwe software update. Dit probleem zou zich ook voordoen bij sommige 307.
Wanneer de nieuwe versie beschikbaar is laat ik het via dit kanaal horen.
19 jaar
Het is ook in utrecht bekend dat wanneer je de ugr eraf haalt het probleem ook over is. Dit is al 3/4 jaar bekend
Bij mij haalde het niets uit met de ugr eraf.
19 jaar
Mijn Berlingo is inmiddels voorzien van de nieuwe software update. Het probleem is hiermee nog steeds niet verholpen.
19 jaar
Wat zegt de dealer, het kan toch niet dat ze een nieuwe versie van de software verdelen om een bepaald probleem te verhelpen en dat dit niets uithaald.
19 jaar
Moet het vandaag nog doorgeven aan de dealer, dat het niet werkt. Tja, het zou het probleem verhelpen maar heeft inderdaad niets uitgehaald. Maar wat kan de dealer er aan doen? Niets.
Ik heb wel begrepen dat Bosch en Siemens door elkaar gemonteerd worden. Als het probleem binnen een paar weken niet opgelost is zal er toch over een andere auto gepraat moeten worden. En dan wel een met een Bosch systeem.
19 jaar
Op kosten van Peugeot. Ik denk niet dat ze de auto gaan omruilen voor een met een bosch systeem.
Volgens mijn dealer zal op termijn elke nieuwe auto voorzien zijn van een siemens systeem. Dit omdat er bij bosch te lange levertijden zouden zijn van onderdelen
19 jaar
Wat ik nu zeker weet is dat het probleem zich niet voordoet als de motor koud is. Koelvloeistof temperatuur sensor is twee maal vervangen. Deze zal het dus wel niet zijn. Denk nu aan de brandstoftemperatuursensor.
19 jaar
Op kosten van Citroën dan. Tja als het probleem niet opgelost wordt ruil ik de auto in. Ze zullen dan toch met een hele goed inruilprijs moeten komen.
Ik weet niet hoe erg het prbleem bij jou is Dirk Dv maar ik zit bij 1800 toeren echt te schudden in de auto.
19 jaar
Idem bij mij, ik schud ook eneorm door elkaar bij dat toerental.
Misschien weet Oldtimer meer?
19 jaar
Inderdaad als de koelvloeistoftemperatuur meter boven de 71 graden komt begint het hikken. Maar denk toch dat het de brandstoftemperatuursensor is. Ik weet dat als de sensor merkt dat de brandstof temperatuur de hoog is hij de raildruk verlaagt. Weet niet of de de waarde van de sensor kunnen meten. Ga ik morgen bij de delaer even vragen en indien mogelijk meten. Als jij, Dirk Dv, dat ook doet kunnen we misschien meer te weten komen.
19 jaar
Ik zou in deze voor de druksensor van de rail gaan, alleen, wat ik zeg is niet zaligmakend.Maar eerst maar eens kijken of er geen glitterdingetjes in het brandstoffilter zitten.
Als er glitterdingetjes in de filter zitten is de pomp stuk. Maakt niet uit auto zit nog vol in de garantie. Maar ik denk toch aan de brandstof temperatuur sensor. Net als bij het Bosch EDC 15 C2 systeem kan de derde pompplunjer uitgeschakeld worden. Dit moet normaal ongemerkt gebeuren bij ongeveer 1800 toeren. Vreemd dat ik dit wel voel bij een warme motor en niet bij een koude.
19 jaar
Vandaag naar garage geweest.
Geen glitterdeeltjes in brandstoffilter.
Geen storingen aanwezig.
Volgens de technieker heeft een gelijkaardig probleem zich bij de 307 ook voorgedaan. Dit is toen opgelost door een software update. Deze zijn ze nu ook aan het maken voor de Partner/Berlingo. Die kan binnen enkele dagen of weken beschikbaar zijn. (dit is voor psa geen prioritair probleem)
19 jaar
De update is al een week of twee beschikbaar. Sterker nog mijn Berlingo heeft de update al gehad voor het hik probleem. Geen enkel resultaat. Hikt nog net zo hard, ik heb zelfs de indruk dat er na de update minder trekkracht inzit. Dus update kunje beter niet doen.
19 jaar
[quote=erl2995]onlangs een hdi met zelfde probleem (boxer) bleek luchtmassameter, echter hierbij brande ook het motordiagnose lampje[/quote]
Hallo, ik heb mijn auto in january bij jullie in de garage gehad. Probleem is nog sterk aanwezig. Hebben jullie al een oplossing? of zullen we eens testen of het aan de diesel temperatuursensor ligt?
Ik heb ook al een thread gepost over dit probleem. Het probleem word byzonder slecht opgenomen bij peugeot. Het is duidelijk niet in orde. Ik heb net een nieuwe brief geschreven naar Peugeot. Ze beweren dat het een normale product eigenschap is. zo iets van dat een zwemvest dat zinkt ook product eigenschap is? Ik ben er nu al 3/4 jaar mee bezig.
mvg Marko Bolt
peugeot partner II 2.0 HDI
18 jaar
Hoi, m'n partner heeft hetzelfde probleem, bij het starten merk je het al, het toerental zakt even ( hik ) terug waarbij hij meteen weer oppakt. De eerste km is het stotteren geblazen waarna het langzaam totdat de therm opengaat wegzakt en op de achtergrond af en toe hikt. Op vakantie geen problemen gehad ( het was bloedheet weer ?). Heb hier een topic over gehad waarbij de pomp de boosdoender zou zijn, maar 3700 euro ( tank tot aan verstuivers )vond ik teveel reparatiekosten. Hij heeft het stomweg na een andere tankbeurt een halfjaar niet meer gedaan ( 12000km) en nu is het erger geworden als de eerste x. Vorige week een beurt gegeven waarbij de brandstoffilter is vervangen ( geen glitters waarvoor ik vreesde, het was zelfs brandscchoon). De partner heeft dit probleem niet altijd, het is een auto met een humeur :(. Verbruik ligt op normale waarde 1:14, geen olieverbruik of roetuitstoot. Tevens brand er ook geen diagnoselampje. Het vreemde is dat als het vochtig is het euvel sterker voordoet. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de pomp ligt, zeker omdat het probleem onregelmatig is. Druksensor in cmrail is al eens vervangen.
Zou het probleem kunnen zitten in de warmtewisselaar ?
18 jaar
Het lijkt idd met vochtig weer erger te zijn.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar