Hallo,
Ik heb een peugeot 306 cabrio 1.8 uit 1995 met airco en stuurbekrachtiging. Hoewel we al bij andere wagens de multiriem vervangen hebben, het wijst zicht meestal uit, slagen we er niet in om de spanner te doen werken van de 306.
We dachten dat deze gekanteld kon worden maar slaagden hier niet in. Dachten dat hij stuk was en dus een nieuwe gekocht. Ook de deze krijgen we niet gekanteld. Is deze spanner niet verstelbaar? Zo neen, waar wordt de multiriem dan gespannen? Ik heb het type spanner in een afbeelding bijgevoegd.
Alvast bedankt!
[url=http://postimage.org/image/k3xmxfec9/][img]http://s12.postimage.org/k3xmxfec9/042ap...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet een torx sleutel op de middelste bout en dan kun je hem kantelen
eerst losschroeven en dan kantelen? en hoe ver mag ie losgeschroefd worden? Wnat het lijkt alsof het systeem dan uit elkaar gaat springen :)
11 jaar
Niet losschroeven maar de andere kant op draaien. dan kantelt ie uiteindelijk.
11 jaar
Niet los schroeven maar sleutel als hefboom gebruiken
als je de spanner omdraaid, (hij zit namelijk met de torx-bout van de looprol naar de motor) zul je zien dat er aan de andere kant onderaan een vierkant gat zit. spanner gewoon monteren en dan dmv een 3/8 ratel in dit vierkant te plaatsen deze ontspannen.
(hier is best wat kracht voor nodig)
Ja er zit op deze spanrol geen torx aan de binnenkant. Wel duidelijk een bevestigingspunt. Er is inderdaad onderaan een vierkant gat. Maar onder hm te monteren krijg ik hem manueel niet ontspannen. Maar dat zou dan moeten lukken als hij aan het blok vasthangt?
11 jaar
yep
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar