close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 208 2015: Hoog brandstof verbruik

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HM01, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 60

Hallo, iemand bekend met het hoge brandstof verbruik van je Peugeot 208, ik heb namelijk nu 6 maanden deze auto maar vanaf begin had ik al het idee dat hij zoop, tank de dure benzine E5, zou je wat meer km’s mee kunnen rijden volgens diverse garages, toen ben ik het bij gaan houden en ik kom niet hoger dan 1 op 15 ( nee dan lieg ik hahaha, want hij heeft 1 x 1 op 16 gereden, ALLEEN MAAR SNELWEG!) dacht dat ik een zuinig autootje had gekocht maar niets is minder waar, dus nogmaals mijn vraag, is dit normaal (volgens mij niet) of iemand hetzelfde probleem?

.

Geplaatst door

Robbie64 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op spritmonitor.de zit meer dan de helft van de deelnemers tussen de 6,1 en 7,0 l/100km (1 op 14,3 tot 16,4). Het totaal gemiddelde is 6,08 L/100km oftewel 1 op 16,44.
Afhankelijk van de rijomstandigheden (korte of lange ritten, buitenweg of snelweg) klinkt 1 op 15 tot 1 op 16,5 niet echt verkeerd.

Met E5 rij je zo'n 2-3% verder dan met E10. Dat is niet zo'n groot verschil.

oldford 0
badge

4 jaar

Lijkt me vrij normaal , heb je daadwerkelijk de liters gedeeld op de km of ga je af op je verbruiksmeter ?

Liters gedeeld op de km, verbruiksmeter is niet rendabel is een indicatie, maar voor een auto uit 2015 met 60000 km vind ik em zuipen, had hiervoor een Peugeot 206 uit 2000, die was zuiniger.

Robbie64 0

4 jaar

12000 per jaar is redelijk vaak korte afstanden , wordt het nieuwe rijden toegepast , inwendige vervuiling motor / inlaat is een optie .

Heb de auto net een half jaar dus weet niet hoe er mee om is gegaan en ja let best wel op het nieuwe rijden, heb me eerst ingelezen en kwam tot de conclusie dat de auto toch wel minimaal 1 op 20 moest rijden

Robbie64 0

4 jaar

Ik denk dat de 1 op 16,5 gehaald zijn uit fabriekscijfers. De 82 pk sterke driecilinder zorgt voor een gemiddeld verbruik van 1 op 22,2. Misschien werd het vermogen toen opgevoerd naar een krachtige driepitter van 110pk?
Altijd aanwezig voor een gesprek. Groetjes,
Joris

V Joris 0

4 jaar

Joris, Die 1 op 22,2 die je noemt: kun je bewijzen dat dat in de praktijk gehaald wordt?
Want op spritmonitor zie je de cijfers uit de praktijk en dan is het gemiddeld 1 op 16,44.

Ook PSA zelf vertelt een heel ander verhaal. Dan komt deze motor nog maar tot 1 op 16,4.
Zie: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artik...

oldford 0
badge

4 jaar

Begrijp er ook niks van Joris, naar mijn weten moet idd de auto toch wel minimaal gemiddeld 1 op 20 rijden, maar daar kom ik bij lange na niet an, laatst had ik em vol gegooid, ben naar Nijmegen gereden en terug (lelystad) 2 keer amsterdam op en neer, dus alleen maar snelweg, dus na em weer volgegooid te hebben kwam ik op 1op 16, dit is te belachelijk.

Robbie64 0

4 jaar

Ik vind 1 op 16 niet verkeerd.Waar vaak aan voorbij wordt gegaan is,dat tegenwoordig naaimachine motortjes in gewone auto,s worden gestopt.Die moeten veel toeren maken om het vermogen te halen en als daar ook nog het z.g.n nieuwe rijden op wordt toegepast zal een verbruik van boven de twintig niet worden gehaald.Overigens is dat nieuwe rijden en Kaleido doelde daar al op slecht voor je motor ,je versnellingsbak
e.d.Gewoon op toeren houden en dan houdt hij het nog wel even uit.Het programma Klokje Rond kan over een tijdje wel stoppen.Geen van die machines gaat tonnen lopen.

ferdinand 60

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.