Regelmatig blijft het stationair toerental van m'n 306 break op zo'n 2000rpm hangen. Na het lostrekken van de accuklem (reset regelunit) gaat het een poosje goed. Dank zij een aantal reakties op dit forum kwam ik vrij snel bij de stappenmotor uit. Als de accuklem los is geweest komt de plunjer van de stepper veel verder naar buiten (bij gedemonteerde toestand) bij het contact aanzetten. Nu bleek dat het gedeelte dat normaal in de housing blijft zitten sterk vervuild was met koolaanslag. dit heb ik schoongemaakt en de plunjer ingespoten met WD40. De auto is weken goed geweest. Toen hij weer onregelmatig begon heb ik de plunjer weer inespoten met WD40 en de auto bleef weer weken lang goed.
Dit alles ter info voor de knutselaars onder ons, en bedankt voor allen met zinnige informatie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meestal maak je ook het gasklephuis schoon als je de stappenmotor reinigt hierbij kan je meerdere dingen controleren gaat de gasklep wel makkelijk geen zwaar punt
Bedankt Andreas, beetje laat misschien, maar het gasklephuis zag er inderdaad ook niet uit. Alles blinkt nu weer en het toerental blijft akelig stabiel, dit zonder kosten. En dat spreekt een rechtgeaarde nederlander wel aan.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar