Hallo
volgende verschijnsel doet zich voor
na een nieuwe koppakking te hebben geplaatst ( wegens olielekkage )
blijft het stationar toerental op 1500 tpm lopen
kan dit voortkomen uit het feit dat de distributieriem niet correct is terug geplaatst?
of ook nog andere mogelijkheden?
ik zou dit graag willen oplossen
overige info
normaal rijden is in orde, alleen bij lage snelheid < 20 km voelt het of de wagen sneller wil dan het gaspedaal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke motor heb je de et-motor of de tu-motor
et-motor heeft een nokkenasverstelling en moet afgesteld worden na vervangen (TU-motor kan ohc zijn en DOHC maar daar zit het probleem niet)
denk dat het een ET-motor is dit omdat die vaak lekke de koppakking
verder kan de gasklep en andere zaken opnieuw ingeleerd worden
wie weet verbeterd zich
nergens valse lucht aangezogen worden
d-riem ligt denk ik goed
je kunt het opnieuw blokkeren en je weet het zeker
pen in de vliegwiel en pen in de nokkenas(en)
werner, je moet me ff 2 dingen uitleggen. welke peug heeft een 1.4 16 in tu uitvoering? bestaat volgens mij niet. en hoe stel je een hydraulische nokkenasversteller af?
ben wel met em eens dat je even goed moet kijken of ie nergens valse lucht aan zuigt.
@hierboven
TU3 (1400) is een SOHC motor
TU5 (1600) Was ook SOHC maar is in DOHC in latere modelen
TU3 is inderdaad niet in DOHC maar is ET3 genoemd
blok ziet het zelfde eruit, kop is anders
en er zit een nokkenasverstelling op die opnieuw gecalibreerd kan worden
collega bij mij op het werk had koppaking gedaan bij de ET3 en had de klep niet goed in gezet
maar ik blijf ook op valse lucht zitten
als je nokkenas niet goed staat dan kan je nog niet in toeren klimmen omdat hij geen lucht krijgt
deze had de motor denk net zijn 1ste beurt gehad (30.000km gelopen) of het kan zijn dat ik die ene keer heb opgegeven met deze kmstand
kan dus niet anders bedenken op dit moment dat het met valse lucht te maken heeft
Hallo truckowner
het chassis nr eindigt op:
43735319
misschien dat dat helpt om het juiste motor type te bepalen
14 jaar
[quote=trucker0werner]maar ik blijf ook op valse lucht zitten[/quote]
Volgens de huisarts is dat erg slecht...........gewoon gaan staan en em laten waaien!
precies wat ik dacht
volgens servicebox van peugeot ligt er een ET3J4 in en zal het om een blauw peugeot gaan
enigste info flash gaan over wisselende toerentallen en niet stabiel blijven, inlaat systeem moet dan gereinigd worden
verder is olielekkage bij peugeot bekend en zal de koppaking moeten vervangen worden
het probleem komt door het slinken van de oliekanaal in de koppaking (zo kort en simpel mogelijk gezegt)
onderste is zojuist opgelost en bovenste geldt niet
Hallo Truckowner
wat bedoel je precies met je laatste opmerkingen??
onderste zojuist opgelost / bovenste geld niet
btw is idd een Blauwe 1.4 Gentry
overigens 1 stukje van de vacuum slangen is ook vervangen ( dit door hard worden van het buisje was deze afgebroken tijdens demontage )
14 jaar
de laatste regel ging over de infoflashes die gevonden waren
onderste (olielekkage, vervangen koppaking opgelost)
bovenste ( wisselvallig toerental, schoonmaken inlaat systeem) geldt niet, toerental blijft hoog heeft geen rede tot dit
nou maandag gaat er een nw distributie riem in
mogelijk toch een tand versprongen met het monteren van de oude
volgens vriend lijkt het net of de ontsteking te vroeg staat ( soort van zwaar aanloopmoment van de motor bij het starten )
wordt vervolgt
14 jaar
Nou de dsitributie riem is vervangen ( volgens het boekje gelopen!!! )
de auto loopt weer als een zonnetje en zonder lekkage
dus iedereen bedankt voor de input
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar