Hallo;
Heb me een mooie 205 op de kop kunnen tikken.
Echter duikt nu het probleem op , na het vochtige weer , dat de motor niet meer koud start.
Heel vreemd , de andere keren als ik hem aan kreeg en de motor warm was gereden dan starte hij warm zonder problemen.
Ik heb de bougies de luchtfilter de bougiekabels , de delcokop en de rotor vervangen.
Als ik lang aanhoud met starten dan ruik ik de benzine dus die is er.
Als ik een bougie uitdraai en kijk of die vonkt dan zie ik hem vonken .
Ik weet geen raad meer , het is wel precies of hij niet 100% vonkt , maar dat weet ik niet.
Moet ik in de richting van de bobijn gaan zoeken?
Groeten Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als deze auto nog geen zelfstellende kleppen heeft zou ik zeggen dat je je kleppen waarschijnlijk moet (laten) stellen.
Goede morgen ,
Bedankt voor de reactie , de peugeot dealer vertelde dit ook al , de kleppen regelen vertelde hij.
Ik kon dit moeilijk geloven , vandaar dat ik eens rondvraag op dit forum.
Dus je zou de bobjin niet eerst vervangen?
Kan ik ergens gegevens vinden om de kleppen zelf te stellen?
Groeten Marc
12 jaar
Nu ben ik bijna zeker van je oplossing ivm de kleppen stellen.
Ik heb nog om zeker van de onststeking te zijn de bobijn ook vervangen , tevergeefs , hij geeft geen krimp meer.
Ik moet wel zeggen , de batterij is plat geweest door het vele maal starten en hangt nu aan de lader , dus telkens ik probeer dan ontkoppel ik de lader en probeer met het beetje vermogen wat de batterijlader al opgeladen heeft.
Eens een paar uur laten laden en vanavond voor de laatste maal proberen.
Ik ben zeker dat de carbu benzine geeft want de ontstekingskaarsen zijn nat.
Dus of de vonk of de kleppen he.
Groeten Marc
12 jaar
Hallo ,
De batterij volledig opgeladen.
Op hoop van zegen geprobeerd nog eens te starten , maar tevergeefs , hij geeft geen kick.
Het enigste wat ik hoor is een plof in de uitlaat.
Groeten Marc
12 jaar
Heeft deze ook relaitjes thv de hoofdrempomp? Die gingen namelijk veelvuldig dit soort storingen geven. Vaak deed ie het dan weer even als je er met het handvat van een schroevendraaier even op tikte. Daarnaast was het ontstekingsmoduul ook vaak defect, meestal in combinatie met een slechte bobine.
By the way: Heb je een nieuwe bobine gemonteerd, of een gebruikte?
misschien nu eerst maar even de bougies eruit draaien, zodat eea weer kan opdrogen. Als je er al een accu op leeg gestart hebt, zal er redelijk veel benzine op de zuigers liggen.
De relaitjes moet ik morgen eens naar zoeken,
De ontstekingsmodule zal wel in orde zijn ik heb vonken op de bougies , ik heb een nieuwe bobijn gemonteerd vandaag.
Het klopt dat de zuigers wel wat benzine zullen hebben , en de bougies eens laten drogen.
Morgen komt mijne maat , we gaan de kleppen eens stellen.
Weet je de positie ongeveer van de rempomp , dan zijn de relaitjes makkelijker te vinden eventueel.
Het is een 1000CC bj 1992
12 jaar
hoofdrempomp zit in motorruimte recht voor de bestuurder. En is bevestigd aan het schutbord. (Er zit een min of meer doorzichtig reservoirtje op van zo'n 12 bij 6 cm.
Zijn de vonken nu wel krachtig genoeg dan? kun je een redelijk grote vonk trekken? als de ontsteking in orde is, zou die wel een vonk over 1 cm moeten kunnen trekken.
contr nou eerst maar eens zoals wkh al schrijft of de vond idd sterk genoeg is. de kleppen van die autos gaan hooguit wat te ruim staan, dat is geen reden waarom ie niet meer aan slaat. jij praat ergens over carbu geeft wel benzine, ik neem aan dat het een monopoint-injectie is? als dit zo is, is dan niet de motortemp-sensor stuk. is vroeger volgens mij ook nog wel eens een modificatie voor geweest.
Hallo ;
Vandaag de klepspeling controleert , ze staan goed , dus das niet de oorzaak.
De vonken zijn krachtig genoeg .
Het is geen injectie versie.
Zou de ontstekingsvolgorde of tijdstip niet meer goed staan?
Kan ik niet controlleren zonder apparatuur.
Zou het kunnen dat dit type geen relais heeft op de plaats wat aangegeven door jullie, op de hoofdremcylinderplaats staat het remvloeistof reservoir , maar zie geen relais staan.
Ik heb probeerdt met quickstart in de carbu ook niets.
Vreemd geval precies.
En is zou het uiteraard zelf willen oplossen
Groeten Marc
12 jaar
wil je het chassisnr van de auto eens plaatsen svp
Geen probleem,
Deze is het
VF320CC112484****
Groeten Marc
12 jaar
die sterretjes moeten ook cijfers zijn. je praat ook nog over de ontstekingsvolgorde? heeft ie met die nieuwe kap wel gewoon gelopen, of zitten de kabels wellicht verkeerd. volgorde 1-3-4-2, let op, cil 1 zit aan de vliegwielzijde.
Zo dan ,
VF320CC1124845****
Stel ik sta gewoon voor de motor, als ik dan de delco aansluiting zie dan heb je 2 aansluitingen boven eentje midden en dan de 2 andere onderaan aan de achterkant, ik sta tussen de koplampen.
links boven heb ik 4 recht 2
Onder links 3 rechts 1
12 jaar
volgens mij, zoals jij het beschrijft is in dit geval li boven cil 1(bakzijde) re boven cil 3, re onder cil 4, en li onder cil 2. knoop me hier aub niet op vast want het valt niet mee om dat zo te zien. proberen kun je het natuurlijk altijd even.
Hallo iedereen.
Na lang proberen de fout gevonden , oef.
Gewoon de volgorde in de delco verkeerd gestoken
Hij bolt als een horloge nu
Bedankt iedereen om mij te helpen
Groeten Marc
12 jaar
HALLO.
Toch geen verkeerde ingreep , de delco had zijn jaren , de bobijn waarschijnlijk ook en de bougiekabels vervangen na 20j mag ook eens.
Vreemd dat ik ze verkeerd had ingestoken , bij het demonteren telkens de kabel noteert die op de bijhorende cylinder zat , en toch iets mis gedaan , tijd voor een brilletje denk ik.
Groeten Marc
12 jaar
ach, je bent lang niet de eerste. en al doende leert men.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar