👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn 406 2.1 12V turbo diesel van 1997 heeft af en toe een lelijke dieselratel. Er treedt ook verlies aan trekkracht op. Het probleem doet zich op willekeurige momenten voor. De garage heeft de klepstoters en tuimelaars vervangen maar dit heeft niet geholpen. Verder zijn er dooorzichtige slangen geplaatst omdat men in eerste instantie aan lucht in het systeem dacht. Af en toe is er nog een luchtbel zichtbaar bij stationair lopen. Wie kent dit probleen of heeft een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit een indirecte inspuiter? kijk eens of er geen voorkamer ligt te rammelen?
Ik heb een spitspliternieuwe Peugeot Partner, en wat denk je, hetzelfde euvel. Het bleek bij deze auto om een defecte "EGR" sensor te gaan die verkeerde informatie doorstuurde. Misschien heb je er iets aan.
21 jaar
Beetje een late reactie maar misschien toch handig voor anderen. Diagnose apparatuur vond wel afwijkingen maar hier bleek men bij de garage niet mee uit de voeten te kunnen. Uiteindelijk werd er van alles vervangen waaronder de klepstsoters maar allemaal zonder resultaat. Ook bij de garage had men geen idee. Ondertussen ben ik gewoon door blijven rijden en wat bleek. Na een paar duizend kilometer heeft het probleem zichzelf opgelost. Ik denk nu dat het komt doordat ik synthetische olie gebruikt heb voor het verversen. Vooral ook omdat een collega van mij hetzelfde probleem had als de olie oud werd. Na het vervangen van de olie was het euvel dan weer verholpen. Ik denk dat deze blokken gevoelig zijn voor de oliesamenstelling, daarom, op tijd verversen en geen synthetsiche olie gebruiken na eerst minerale olie te hebben gebruikt.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar