close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 2.0 coupe: inhouden

Bouwjaar: 1999

Ik ben met een 406 coupe bezig RFR motor 1999
Stationair is hij af en toe niet stabiel gaat soms naar 1500 toeren Als je met constante snelheid rijd voel je hem ligt haperen bij diverse snelheden en versnellingen,er zijn geen foutcodes Bij optrekken en acceleren rijd hij prima,het is of hij iets te kort benzine krijgt ,de lambdasensor regelt mooi af
en ik heb de mapsensor met een andere gewisseld ,geen resultaat
Kunnen injectoren dit veroorzaken of misschien aanslag op de kleppen?





Geplaatst door

autobalk (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij deze motoren komt het wel eens voor dat de stappenmoter van de stationaire regeling mechanisch blijft hangen.(hierdoor dus geen storingscode).

Peugeot8936 0

21 jaar

De auto is nu weer terug Ik heb nog de inlaatpakkingen vervangen


,maar nu draaid hij warm nog steeds onrustig


Zo tussen 600 en 900 toeren pendeld hij op en neer


Hij geeft nu een foutcode p 0170 aan op een autodiagnos


brandstof luchtmeting?


Bij een lijst met obd codes zegt dat Fuel TRIM Malfunction bank 1


Maar nergens vind ik waar je dan moet zoeken


Ik heb de stappenmotor van stationair ook al eens gewisseld


Als ik de stappenmotordraad eraf haal pendeld hij ook


Toen het spruitstuk er af was zagen de kleppen er mooi schoon uit






autobalk 0
badge

21 jaar

weet je zeker dat de laatste software is geinstaleerd in de computer, deze is n.l. alleen via een telefoon verbinding bij de server van peugeot te downloaden, en is ongeveer nu 3 maanden oud.Anders heb ik een keer mee gemaakt dat er een haarscheurtje zat in de kraag van de schroefdraad waar de lambdasonde wordt ingedraait, heb je al eens het c.o. gemeten in de uitlaat?Verder loopt deze motor niet echt prettig in deze auto, maar dat terzijde.

oldtimer 0
badge

21 jaar

Co hc en lambdawaarde zijn goed

Als de klant rijd en hij moet dan voor een stoplicht wachten

dan loopt het stationair toerental soms zomaar op naar 1500 tot

200 toeren en zakt later weer af

Wat bedoel je met hij loopt niet prettig in deze auto?

autobalk 0
badge

21 jaar

Wij hebben ook een klant gehad met een coupe met deze motor en die was ook niet tevereden te krijgen over het lopen van deze motor inhouden en onregelmatig lopen.

Is dit er een met een gaskabel of heeft hij al een elektisch gaspedaal, er is n.l. net een nieuwe procedure voor het inleren van de gasklep.

oldtimer 0
badge

21 jaar

Deze heeft een gewone gaskabel
is daar ook een procedure voor?

autobalk 0
badge

21 jaar

alleen de stationaire en de maximum aanslag moet je na het wissen c.q. resetten opnieuw inleren.Ik heb hier thuis alleen niet de juiste methode voor het grijpen. groeten

oldtimer 0
badge

21 jaar

Zijn er dan 20-16v (ew10j4) motoren die wel goed lopen dan?



Onlangs heb ik in een nieuwe 307 (20-16v) gereden nou die liep stationair als een krant, blijkbaar kunnen ze bij peugeot geen motoren maken die ook fatsoenlijk stationair lopen.



Hans4032 0

20 jaar

Ik heb al een paar van deze motoren stil gekregen door de injectors bij de boschdienst te laten reinigen. Deze motoren liepen onregelmatig stationair (600 tot 900 toeren)en hielden ook in. het reultaat was echt goed. Blijkbaar vervuilen bij deze motoren de injektoren erg snel. Misschien komt het doordat ze slechte kwaliteit brandstofslang gebruiken ?

T luteijn 0
badge

20 jaar

mijn 406 (met ew10j4 motor) houd ook zo nu en dan in op de snelweg alleen bij constante snelheid, ook stationair heeft hij met warme motor regelmatig een dip en dreigt dan af te slaan.

Verder loopt ie goed en trekt goed, vooral met acceleren reageert hij direct, dat is dan toch weer niet te rijmen met het inhouden op constante snelheid.
Dit doet hij zowel op gas (LPi vialle) als benzine er zit absoluut geen verschil.
Bij de dealer heeft hij al een update van de software gehad en verder kunnen ze niets vinden.



Hans4032 0

20 jaar

De 406 weer binnen.Hij varieerd nu steeds in toerental
tussen normaal stationair en 1500 met het uitleesapparaat merk ik dat het reageerd op de gasklepsensor die geeft bij stationair
steeds stationair of midden aan Ik heb al een keer gehad met de stekker erop en eraf dat hij dan wel op stationair blijft
De signaalspanning is ongeveer 0.68 volt
Heb jij toevallig die inleerprocedure nog gezien Oldtimer?
Kan ik je morgen event bellen?
Groeten K

autobalk 0
badge

20 jaar

Vanmiddag de signaalspanning weer gemeten en we merkten dat de massa nu 0,2 volt aangaf . We hebben de massadraad direct van
de accu naar de GPS gemaakt en het toerental was goed.De extra draad eraf en het uitlees apparaat gaf weer midden aan en het toerental ging weer omhoog
Met extra massa gaf hij steeds staionair aan.
Waarschijnlijk toch ergens een slechte verbinding
Gek dat als je de stekker eraf en erop deed ,dat het dan weer een tijdje goed was.

autobalk 0
badge

20 jaar

Van mijn 406 heb ik de bobine geleend van een andere ew 10j4, en ik moet zeggen dat tot nu toe al mijn klachten weg zijn en is de auto zelfs zuiniger geworden.
Met weg rijden trekt hij nu goed en trilt hierbij nietmeer, ook het inhouden met constant snelheid merk ik niet meer.
Dus heb ik na een week een bobine besteld (112 euro)

Wordt het toch nog een fijne auto om mee te rijden!

Hans4032 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.