Peugeot 205 1.1 XE: inhouden bij gasgeven

Bouwjaar: 1990

Auto is een 205 1.1 XE uit 1990.

Start goed en altijd.

Loopt stationair bij warme motor ook goed.

Het een van de eerste met een computer is mij vertelt en dus kan ik aan de carburateur niks afstellen. (????)

Het probleem :

Als ik de toeren laat zakken in zijn 2 en geef vervolgens gas, hapt hij alsof er lucht tekort is /bezine teveel.

Dit doet hij ook bij rijden boven de 3500 toeren in elke versenlling. Geef ik plots gas bij, houdt hij enkele keren in (de auto schokt dan licht), waarna hij in een keer weer wel weg wil.

Geef ik geleidelijk aan gas, lijkt het alsof er niets aan de hand is.

bobbes

Geplaatst door bobbes (65) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

John5711 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik zou de distributieriem controleren op zijn spanning en conditie.Het kan denk ik een timing probleem zijn.

harakara (0), 20 jaar geleden

Waarschijnlijk te weinig brandstof,filter kan dicht raken,er zit ook een vôôr filter in de branstof tank

karo (0), 20 jaar geleden

Dit probleem ken ik ook, het grappige is dat mijn auto (306) dit alleen op benzine doet maar op LPG gaat het goed, ik heb bougies en benzine filter laten vervangen maar het probleem is nog steeds er. Hopelijk heb je wat hieraan

harakara (0), 20 jaar geleden

Laat de benzine injector eens controleren of wissel deze uit

met een andere, dit onderdeel geeft ook nog wel eens problemen

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Gaat het storing ,oftewel motormanegementlampje ook branden? De echte dealer kan deze computer uitlezen en eventueel meting gegevens zien bij draaiende motor. En een beetje monteur kan daaruit een conclusie cq reparatieadvies geven

karo (0), 20 jaar geleden

Bij mij alleen de storing en geen motormanegementlampje !

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

bij de eerts 205 met monopointinjectie en ctroen ax gingen alle



potmeters van de gasklep stuk er is een modificatie op gekomen een ontluchtingspijpje in het potmeterhuis

je kunt het meten met eenmultimeter meestal is de contactbaan slecht

bobbes (65), 20 jaar geleden

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben met mijn auto aan het puzzelen geweest.



Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb trouwens een andere modificatie eraf gehaald wat het rijden ook bevorderd. Na de temperatuursensor, die de computer aanstuurd met de temperatuurgegevens, zat een extra draad, met een weerstand erin. Deze manipuleerde de gemeten temperatuur, waardoor mijn stationair toerental schommelde. Deze modificatie heb ik er afgehaald en nu rijdt hij al een stuk beter, maar nog niet helemaal 100%.



Ik ben al jullie reacties aan het checken geweest. Hieronder de resultaten.



- De distibutie riem is het niet. Deze is helemaal na gekeken en is in orde.

- De brandstoffilter is vervangen. Die in de tank nog niet. Die ga ik nog eens proberen.

- Ik heb geen lampje, maar wel de storing. Dus ik niet dat het computertechnisch is.

- Bij de garage hebben ze mij inderdaad ook verteld dat het de potmeter is. Ik heb er vervolgens een andere van een AX erin gedaan, met hetzelfde probleem. Wel iets minder. Van de modificatie wist ik helemaal niets. Dat ga ik eens navragen.



sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

zoals ik al zei ze gingen allemaal stuk en je kunt het meten met een multimeter

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

En die je van de sloop haalt zijn ook vaak stuk.Maar ook het vacuumdoosje van de vacuumvervroeger wil wel stuk gaan en van een Duccelierontsteking zijn die niet nieuw te leveren.

bobbes (65), 20 jaar geleden

Heeft iemand enig idee waar ik de modificatie voor depotmeter kan halen? Waar moet ik dan omvragen, mijn peugeot dealer weet namelijk van niets.

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Gaat niet om een modificatie van de potmeter op zich alleen om de beluchting van de potmeter. En heeft dus geen invloed op de werking van een hele potmeter alleen op de levensduur.

bobbes (65), 20 jaar geleden

Als ik het goed begrijp is mijn potmeter de herstelfase voorbij. De modificatie zal niet meer helpen en zal ik met de problemen moeten leren leven. Zo niet en is hij nog te reparenen, hoe dan ? Waar kan ik eventueel meer informatie vinden ?

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Ze zijn niet te repareren. Ik heb eigelijk nooit ergens publicatie's hierover gezien.Onderdeelnummer 1920T2.

Tombogers (0) PRO, 20 jaar geleden

betreft dit een injectie met tu motor?,zo ja ,check ook het ondertste gedeelte van je gasklephuis,deze gaan ook vaak kapot

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.