Peugeot 106: Inhouden bij het laten opkemen van de koppeling

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: TU1

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met de peugeot 106.
De auto start op zich prima, en wanneer ik in de vrij gas geef komt hij normaal op toeren, niks aparts.
Wanneer ik weg wil rijden houdt de motor helemaal in wanneer ik de koppeling op laat komen.
Wanneer ik het gas weer loslaat, begint hij op stationair toerental wel te rijden.
Wanneer ik dan heel voorzichtig het gaspedaal intrap komt hij iets op toeren, maar begint dan wel te bokken.
Wanneer ik de motor weer stationair laat lopen, loopt hij ook onregelmatig.
Na een tijdje rijden begint het motormanagementlampje te branden.
Er valt dus niet meer mee te rijden.

Wie kan mij helpen ??

Ik heb de aarding van de motor gecontroleerd en die is goed.
Het luchtfilter is nieuw.
De bougies zijn goed.
De slang van de luchtfilter naar het kleppendeksel is schoon.
De auto is van 1995, het motorblok is een 1100 van het type TU1.
De kilometerstand is ongeveer 175000 km
De auto is voorzien van een electronische ontsteking.

Alvast bedankt

GJ3772

Geplaatst door GJ3772 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (25) PRO, 17 jaar geleden

gert-jan laat nu als eerste je storingsgeheugen uitlezen want daar had je eerst mee moeten beginnen.

groetjes jan.

GJ3772 (0), 17 jaar geleden

Bedankt Jan voor je reactie.
Ik heb de auto vandaag naar de peugeotgarage gebracht om de boel van de week uit te laten lezen.
Zogauw ik wat hoor laat ik het hier even weten.

Groeten Gert-Jan

buzzin (0), 17 jaar geleden

Klinkt als de ontsteking.
Ken dit type auto/motorblok zelf niet, maar dit is de ervaring van mijn renault:
Rotor/verdelerkap schoonmaken, bougiekabels schoonmaken en inspuiten met vochtwerend middel (soort van lak)
Eventueel vervangen (verdeler kapje is niet zo duur, rotortje ook niet, kabels zou ik alleen doen als 100% weet dat ze niet goed zijn)
Kabeltje naar de bobine ook even schoonmaken.

GJ3772 (0), 17 jaar geleden

Het probleem moet nu zijn verholpen.
De Lambdasonde was kapot, en is vervangen door een sloopmodelletje.
Daarnaast was de benzinedruk niet goed, deze is bijgesteld, en nu loopt ie weer prima.
Hoe e.e.a. bijgesteld is weet ik niet, maar de oorzaak is nu in ieder geval duidelijk.

Bedankt voor de reacties.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.