motor schokt hevig bij een motortemperatuur tussen de 75 en 85gr. dit is dan het ergst voelbaar in deellast. uitgelezen storingen zijn onderbreking signaal krukas, hierbij af en toe ook nokkenas en p0606 interne storing regelapparaat. deze laatste kan optreden agv wegvallen krukassignaal. magneetring voor bdp-gever visueel gecontroleerd, nokkenas en krukassignaal bekeken met scope(krukas valt idd weg) tot 2 maal toe bdp-gever vervangen, comp opgesuurd naar ac-tronics, geen problemen gevonden. egr-klep vervangen, roetfilter vervangen(was eraan toe), nieuwe bedrading gelegd tussen bdp-gever en motorcomputer, haalt allemaal niks uit. heb zelf nog steeds grote twijfels over motorcomputer. iemand al eens iets soortgelijks beleefd?
m.v.g, harry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Harry , zit er geen roest aan de krans van de BDP gever ?
nee, 5v voeding vanuit motorebe valt weg. bsm ook reeds verwisseld, helpt niks.
Heb je nog een andere auto staan met dezelfde motor ?
Zo ja , pas eens de 10 seconden truc toe ( wisselen )van de motor ebe.
dat gaat niet meer toch?
Als je er een heb staan , altijd het proberen waard .
Pak anders eens ergens anders vanuit de EBE een 5v aansluiting.
Ik weet dat er vanuit de Ebe binnenin een verdeelpunt zit die verschillende sensoren voorziet van 5 Volt.
Weet dit van het Thechnisch Platform.
Aan hun vragen kost niets , buiten de tijd die je er aan besteed.
Ik kan even thuis geen elek. schema,s openen om te kijken.
En AC Tronics , daar zijn de meningen ook niet altijd positief over.
alle 5v aansl zitten in de ebe doorgelust. heb ook al andere uitgang gemeten, en deze vallen ook weg.
heb er overigens geen staan helaas. ga ook niet blind op ac-tronics af, maar moet wel zeggen dat hetgene we er tot nog nog toe gebracht hebben altijd wel goed was.
vervelende is ook dat storing zeer willekeurig optreed. denk zelf eerder aan component wat uit de ebe wordt gevoed waar af en toe sluiting in komt. heb net ook weer 40km gereden zonder problemen.
storing p0606 die steeds optreed (interne storing regelapp heeft in principe ook betrekking op een stuurspanningsfout.
het lijkt ook wel zo dat wanneer je een storing inbrengt(stekker los drukverschilsensor bv) en de motor in noodloop gaat het probleem niet optreed, maar dit kan toeval zijn.
Ja Harry , denk maar eens aan een EP motor met carteslang verwarming . Je krijgt 3 storingen maar deze zit er dan niet bij .
En bv de turbowaterpomp wil ook wel eens vervelende bijstoringen hebben .
Heb je nog massapunten gecontroleerd ?
Ik hou op het werk zelf een storingsboekje bij waarin ik alle "vreemde "storingen bij hou .
Zal morgen eens even voor je kijken of de P0606 er ook bij zit .
Schiet me nog te binnen , maar weet je misschien ook wel , een defecte EGR klep kan , ik schrijf KAN , ook de EBE inwendig beschadigen . Dit is ook de reden dat je geen test regelorgaan hier meer op mag uitvoeren bij een storing aan deze klep.
Tot morgen , als je het al niet opgelost heb.
ja, van die ebe is me bekent. alle massapunten ook losgehad. probleem nu is dat ik na het weer aankoppelen van de drukverschilsensor en een grote ruk aan de motorkabelboom de storing er met geen mogelijkheid meer in krijg. lekker he!
had vandaag ook tec nog even aan de lijn, maar die hadden op idd het verhaal van de motorebe na ook geen idee cq oplossing.
ps: het is bij jouw ook geen storingsboekje, maar een boek zeker,haha.
Hallo Harry , gekeken in m,n back up boek(je) , echter nog nooit iets gehad met P0606 .
Wel een aantekening wat betreft de 5 Volt . Sluiting van bedrading . Er staat mij ook iets van bij ( ben ook 55+ )dat het niet in het uitgelezen component zat .
En met je ruk aan de kabelboom zou het best kunnen zijn de je de sluiting ( tijdelijk ) heb opgelost.
Lijkt mij dan ook niet overbodig om alle bedradingen waardoor de 5 Volt gaat eens belast , ik doe dat met een 21Watt lamp, te meten . Zoveel werk kan dat niet zijn .
Of heb je het ondertussen al opgelost? Zou mooi zijn .
gezien zwaar tijdgebrek, en het probleem wat nu even niet meer op te roepen is, heb ik de auto io weer met de klant meegegeven. als het terugkomt (wat best wel zal gebeuren) gaan we weer verder. de definitieve oplossing zal dus even op zich laten wachten. alvast bedankt voor het meedenken zover.
ik denk idd ook dat het een sluiting in de bedrading betreft, en geen component. zeker omdat de spanning op de uitgang van de motorcomp wegvalt. denk daarom ook dat belast meten in dit geval niet heel veel zin heeft, maar niet geschoten in mis.
m.v.g, harry (40+)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar