close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307 SW HDI 136pk: INHOUDEN (RHR) MOTOR

Bouwjaar: 2004

In onze werkplaats staat een 307SW met RHR motor (DW10bted). Deze houdt ook na diverse reparaties nog steeds af en toe in bij lichte belasting en konstante snelheid. (tussen de 1500 en 1800 toeren)
Na het eerste onderzoek bleek dat er een gloeibougie stuk was.
Na het vervangen van de gloeibougies was het euvel eigenlijk opgelost. Op advies van techsupport hebben we uiteindelijk later de elektrische EGR klep vervangen. Toen ging het weer 1000 kilometer goed en nu staat hij er weer met het zelfde probleem. Techsupport wil dat ik dat ik de meting gegevens opsla als de auto inhoud. Het probleem doet zich op dit moment eigelijk alleen maar voor nadat er een lange rit op de snelweg mee is gemaakt in een rustig tempo, dus 120 km/h in de zesde versnelling. Wie o wie heeft nog een idee. De allerlaatste software versie zit al in de motor EBE.

Geplaatst door

T luteijn (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

TIJDENS REGENERATIE ???!!!

vgr Oxo

Oxo8322 0
badge

19 jaar

Dat wordt dus morgen een lekkere lange proefrit.Ik kan me een beroerdere auto indenken om mee te rijden.Heb je trouwens al examen gedaan?

oldtimer 0
badge

19 jaar

regeneratie is een mogelijkheid, toch als de auto zich op deze manier gedraagt tijdens regeneratie lijkt mij toch iets niet normaal. Oldtimer, ja ik heb examen gedaan, en jij ?

T luteijn 0
badge

19 jaar

''toch als de auto zich op deze manier gedraagt tijdens regeneratie lijkt mij toch iets niet normaal''

WAT is WEL normaal tijdens een regeneratie??!!

Er wordt warme lucht (EXAMENVRAAG) aangevoerd tijdens het regenereren en er worden verbruikers ingeschakeld.
dat zal de drivability zeker beinvloeden.

HOE erg is het inhouden??!!
Is het al vanaf nieuw??!!

vgr Oxo




Oxo8322 0
badge

19 jaar

Oxo,als je bij 1700/1800 toeren in de tweede versnelling rijdt en het lijkt steeds of of het gaspedaal als aan uit schakelaar gebruikt wordt (gasgeven/gasloslaten) dan lijkt mij iets niet in de haak, maar goed als iedereen zegt dat het wel normaal is dan zal het wel zo zijn. Alleen dan mag Peugeot zijn software schrijvers nog wel eens aan het werk zetten denk ik.
Ik heb inmiddels al ongeveer 1000 km met de auto gereden tijdens vorige proefritten en het regenereren is inderdaat soms voelbaar bij bij ongeveer 120 km/h in 6e versnelling op CC.
dat is ook te zien op meting gegevens. Het probleem waar de berijder over klaagt komt echter niet frequent genoeg voor om het met goed fatsoen te konstateren. Ik heb het wel een paar keer gehad voor de eerste 2 reparaties. De auto kwam bij 23000 km voor de eerste keer binnen en volgens de berijder is het al vanaf het begin. Gezien de eerste 2 reparaties zou dat ook wel kunnen. Ik ben bang dat ik tegen de beijder moet gaan vertellen dat het een z.g. "produkt-eigenschap" is.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Toch zou ik de UGR klep nog maar een keer vernieuwen.(staat trouwens zwaar in backorder dus ze zullen er wel mee bezig zijn).
Ja,ik heb al examen gedaan met redelijk gevolg.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Je kunt de UGR klep bij een Volvodealer kopen
daar is hij wel op voorraad.
Bij de Volvo komt er een software-update ivm UGR klep problemen.

vgr Oxo

Oxo8322 0
badge

19 jaar

Zijn er storingscode's in het geheugen opgeslagen?

GOVA 0
badge

19 jaar

Gova, er zijn geen storingscodes aanwezig.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Oldtimer, dat van die egr klep hadden ze mij ook al verteld. Ondanks de nieuwe identificaties op de klep blijkt toch dat hij niet goed is. Ik had geloof ik 9 theorie vragen fout en de praktijk opdrachten had ik ook wel redelijk goed gevolg afgerond.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Oxo, heb je daar een volvo bestel nummer van of is het inmiddels daar ook zo bekend dat iedereen weet waar je het over hebt ?
Ik bestel hem denk ik maar bij peu. als hij dan in B.O. staat dan hopen we maar dat als hij uitgeleverd wordt ,het nu wel een goede is is . De klep die er nu op zit hebben we ook een maand op gewacht.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Toni, als ik alle verhalen geloven moet valt dit jaar ongeveer éénderde van de ts ers af vanwege dat de papieren niet kloppen en omdat ze niet meer willen (stress).Doe jij ook mee aan de wedstrijd?

oldtimer 0
badge

19 jaar

Die heb ik gelijk s'middags gemaakt.Wel appart die franse manier van meerkeuze vragen.(er kunnen meerdere antwoorden goed zijn) Ik denk wanneer je overal een 10 voor het het nog steeds niet wil zeggen dat je je goed autoos kunt repareren. Ik ben zelf nog steeds gemotiveerd om het allemaal bij te houden, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er nog steeds zin in heeft.Ik heb dit voorjaar nog een cursus gedaan bij de innovam (EPD specialist). Niet omdat ik het verplicht was maar echt om er wat van te leren, het was echter weggegooid geld. Ik ben er niet veel wijzer geworden. Het is wel jammer dat er zo veel ts ers zijn die afvallen , er vloeit dan toch wel wat kennis weg uit de organisatie. Ik denk eigenlijk ook wel dat er al wat slimme mensen weg zijn uit de organisatie ,doodgewoon omdat de manier van storingszoeken hun niet bevalt. Want zeg nou zelf, als er na anderhalf uur storingszoeken al weer een receptionist naar je toekomt dat je moet stoppen met je klus wordt je daar natuurlijk niet blij van. Ik chargeer natuurlijk een beetje maar toch. Stress is natuurlijk ook een reden waarom het voor een aantal mensen niet meer hoeft.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Oxo,
Bedankt voor je fax ! Hoe kom je godsnaam aan die wijsheid ? Bij T.Sup. weten ze dit niet. (zeggen ze). In elk geval iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
vrgr.

Toni.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Toni,
Lees de kleine lettertjes onderin het tekstvak en je weet
de herkomst.
Hieronder nog even de Volvonummers.

Volvonummers: EGR-klep 8653688
pakking 8653689
flensbout 965178 (2x)
flensbout 946934
>de EGR-klep is 30 Euro duurder dan bij Peugeot<
vgr Oxo

Oxo8322 0
badge

19 jaar

Bedankt OXO !

T luteijn 0
badge

19 jaar

Toni,
Kijk eens in de Hand-out van de TS bijeenkomst op blz. 33
vgr Oxo

Oxo8322 0
badge

19 jaar

Oxo,

Had ik al gezien. Staat ook vraag een ticket aan bij techsupport !
Leasemij heeft de auto opgehaald en gaat er zelf mee rijden !

T luteijn 0
badge

19 jaar

Hmmm dit probleem komt me erg bekent voor, maar dan bij een Berlingo Hdi 90 PK met Siemens systeem. Oorzaak: In- en uitschakelen derde pompplunjer bij ongeveer 1800 toeren. Inschakelen derde pomplunjer is voor een hogere raildruk. Tot nu toe is het probleem nog niet opgelost.
Aan de UGR ligt het niet. Deze heb ik inmiddels buitenwerking gesteld met als enigste resultaat een lager brandstof verbruik en een motor die niet dicht roet.

BerlingoHDI 0

19 jaar

Berlingo, daar hebben we nog niet naar gekeken, goede tip !

T luteijn 0
badge

19 jaar

Hallo ik ben ook bezig met zo,n probleem bij een 407 met RHR motor,en heb de foutmelding emmissieregeling defekt in de display.bij globale test herkent ie de ebe roetfilter niet dus denk dat het daar mee te maken heeft.deze auto doet het bij 2000toeren in de 4.misschien heeft iemand een tip voor ons.zijn er vast meer die dit gehad hebben.

emilio2697 0
badge

18 jaar

EBE roetfilter via test per functie uitlezen. dan lukt het wel.
verder, lees de handout van de TS bijeenkomst eens (nogmaals) zoals oxo zegt. storingcodes in de motor EBE ?

T luteijn 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.