Recentelijk ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 406 Break 2.0 16V
Hij heeft nu 190 dkm op de teller en heeft het volgende probleem.
Bij het constant rijden van een bepaalde snelheid (vooral onder de 80km/h) stottert de motor zo nu en dan. Maakt niet uit koud of warm.
Ook bij het stationair draaien schokt de motor en klinkt er een plof in de uitlaat.
Ondanks het vervangen van de bougies en bobine en een schoonmaakmiddel in de tank blijft het probleem zich voordoen.
Iemand misschien tips.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je wat voor olie er nu in zit ? Deze motoren zijn redelijk gevoelig op olie. Een goede volsyntheet 5W40 of beter is hier het beste voor. Grote kans dat het probleem daarmee weg is.
[quote=pieterp9094]Weet je wat voor olie er nu in zit ? Deze motoren zijn redelijk gevoelig op olie. Een goede volsyntheet 5W40 of beter is hier het beste voor. Grote kans dat het probleem daarmee weg is.[/quote]
plof in de uitlaat kan dat door olie komen ? Is het overigens aangeraden om bij de oude 8 kleppers (XU) van peugeot ook 5w40 te gebruiken ?
17 jaar
Yep de hydraulisch klepstoters kunnen gevoelig zijn voor het soort olie. Hierdoor kunnen de kleppen net iets wat open blijven staan en resulteerd dit in plofjes in de uitlaat.
Maar 1.8 8 kleppers (bj 1999) hebben geen hydrolische klepstoters (toch ?) .. Ik gebruik altijd 10w40 olie.
Sinds ik de auto heb loopt de auto als die warm is op plofjes. .Dat is intussen 45.000 km al zo.. Na het laten stellen van de kleppen blijf je ook die plofjes horen. (als er verbrande klep of iets dergelijk zou zijn, zou het toch steeds slechter moeten worden ?
Zou het zin hebben om 5w40 motorolie te gebruiken?
17 jaar
[quote=sel]Maar 1.8 8 kleppers (bj 1999) hebben geen hydrolische klepstoters (toch ?) .. Ik gebruik altijd 10w40 olie.
Sinds ik de auto heb loopt de auto als die warm is op plofjes. .Dat is intussen 45.000 km al zo.. Na het laten stellen van de kleppen blijf je ook die plofjes horen. (als er verbrande klep of iets dergelijk zou zijn, zou het toch steeds slechter moeten worden ?
Zou het zin hebben om 5w40 motorolie te gebruiken?[/quote]
Als je auto verder goed loopt gewoon niets aan doen, die olie is prima. Dit topic gaat over een 16 klepper, _met_ hydraulische klepstoters, jouw 8 klepper heeft die inderdaad niet.
ok Pieter, thanks voor je reactie.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar