Peugeot 607 2004: Injector storing

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Mijn Peugeot 607 2.0 (handgeschakeld ,2004) heeft last van een steeds terugkerende injector storing (P0268) op de derde cilinder.
Het probleem treedt op met het opschakelen om te versnellen.
Het volgende is al gedaan, maar het probleem blijft terug keren; injector vervangen en van plaats geruild , bedrading door gemeten en bypass aangelegd, ecu gecontroleerd en gekloond ,bougies vervangen, bobine vervangen, alle sensoren getest op juiste waarde ,met aangesloten scoop gereden en op het moment dat het probleem optreedt (lijkt op een korte dip) geeft de ecu direct code P0268 ,echter is dit op de scoop beelden niet te zien, wat er op zou duiden dat het niet een electrisch probleem is.
Kortom wie weet er raad?

Robin607

Geplaatst door Robin607 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1630) PRO, 1 jaar geleden

Motor inwendig vervuild ?

    De olie, filters ,bougies etc. Is ververst.
    Het brandstofverbruik is daarin tegen goed +)- 8 liter op de 100 kilometer.
    Maar een reiniging kan inderdaad nooit kwaad. - Robin607 (0), 1 jaar geleden

harry4203 (450) PRO, 1 jaar geleden

Al eens compressie gemeten? eerste stap bij zulk soort klachten.

    De compressie is inderdaad nog niet gemeten, dat zal dan de volgende stap worden. - Robin607 (0), 1 jaar geleden

atte (0) PRO, 1 jaar geleden

Diverse documentatiesystemen (ATIS, DDTSB) geven aan dat dit bij Peugeot/Citroen nogal eens voorkomt als de bobines zijn verwisseld. Door interferentie kunnen de injectoren dienst weigeren. Er wordt ook aangegeven dat de toegevoerde spanning (naar de injector) te hoog is. De oorzaak kan sluiting zijn. Als de spanning te hoog is, zal de stroomtoevoer te laag zijn. Controleer de bekabeling naar de injector en de stroomtoevoer (Amperage; stroomtang en scoop).

    Het hele electrische systeem is doorgemeten dmv een scoop.
    Het vreemde alleen is dat wanneer de storing optreedt (altijd heel kortstondig) is dit op de scoop zelfs niet te zien.
    Als je de beelden van de "storende" injector over degene ligt die niet storen is er geen enkele afwijking te zien. - Robin607 (0), 1 jaar geleden
off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.