auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: kachel

Bouwjaar: 1988

Nieuwe radiator geplaatst sinds ± juli, nu blaast kachel geen warme lucht meer, heb slangen nagekijken en volgens monteur kon het alleen lucht zijn, dus bij de motor ontlucht en op de slangen die in de auto gaan. Er kwam geen lucht uit wel koelvloeistof. Bij de slang die de auto ingaat, zit een ontluchting op, net voor de ontluchting is de slag wel warm, net er na is de slang koud. Er komt nog een slang uit de auto (net onder de andere slang) die is wel heel warm. Onderste slang radiator gewoon koud, bovenste gewoon warm. Wie kan me zeggen wat dit probleem is?

Geplaatst door

mvbenthem (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn die twee slangen goed aangesloten? Dat wil zeggen, zit de ontluchter op de bovenste slang? Als dat niet zo is kan er nog steeds lucht in zitten.Komt uit de ontluchting op de motor ook geen lucht meer?

John5711 0
badge

18 jaar

aan de twee slangen ben ik verder niet aangeweest dus die moeten goed zitten.ook uit de ontluchting op de motor komt geen lucht

mvbenthem 0

18 jaar

Weet t niet zeker maar zou t kunnen dat de thermostaat in die bovenste slang zit en dat die dus niet meer goed functioneerd?

alex199 0

18 jaar

Om goed te ontluchten moet het expansievaatje losgenomen worden, vervolgens aan de geopende motorkap hangen.
Nu nog eens de boel goed ontluchten met de verwarming aan.
Werd de kachel wel warm in juli ?

Parlato 0
badge

18 jaar

Wordt de radiateur wel helemaal warm? (Niet de kachelradiateur, maar de grote zeg maar). Als de onderste slang niet heet wordt kan de thermostaat dicht blijven staan. Wat doet de temperatuurmeter (als je die hebt)? Wordt hij niet te heet?

RoelV 0
badge

18 jaar

Ik heb het expansievaat omhoog gehouden,of de kachel het in juli doet dat weet ik niet want ik gebruik de kachel niet in de zomer want ik rij er maar ongeveer 1500 km per jaar mee dus dat is heel weinig.de radiateur wordt warm en de onderste slang die is een beetje lauw,ik heb geen temperatuurmeter.Waar zit de kachelradiateur?

mvbenthem 0

18 jaar

De twee slangen die het schutbord in gaan zijn voor de kachelradiateur. Eén daarvan is de aanvoer, dan ander de afvoer. De kachelradiateur zelf zit binnen in de auto achter het dashboard.

Ik weet niet of jouw auto een kraan heeft die de warmwater toevoer naar de kachelradiateur regelt of dat er een mengklep zit. Mogelijk dat of de kraan of de mengklep niet goed zijn verbonden met de knop van de verwarming.

Een andere mogelijkheid is dat de kachelradiateur verstopt is. Om daarachter te komen moet je de slangen naar het schutbord loshalen en de tuinslang er op zetten.

RAH 0

18 jaar

hoe kom ik er achter of er iets met de kraan of klepje aandehand is.er gaan twee slangen boven elkaar de auto in,wie is dan de aan of afvoer.Ik vindt het raar dat de bovenste slang waar de ontluchting op zit voor de ontluchting warm is en erna koud,voor de ontluchting komt van het motorblok af, na de ontluchting die gaat de auto in is dat het schutbord

mvbenthem 0

18 jaar

In een 205 zit geen kachelkraan of klep, de koelvloeistof loopt altijd door de kachelradiator. Er wordt alleen deluchtstroom geregeld, via de kachelradiateur of er omheen.
Als ik het goed heb, is de onderste slang de aanvoer.
Als je de slangen allebei loshaalt, en de tuinslang op de twee aluminium buisjes zet weet je meteen of de kachelradiateur verstopt is.
Gezien je 1 na laatste post denk ik dat je motor gewoon niet op temperatuur komt. Je (dikke)radiateurslangen (voor onder de motorkap, achter de gril) moeten allebei té warm worden om vast te houden. Als dat niet het geval is, kan je thermostaat wel eens kapot zijn.Hij blijft dan open staan.Wat is in de zomer je brandstofverbruik! Hoog?

John5711 0
badge

18 jaar

Heb je de knop van de bediening van de kachel al gecontroleerd, wil ook nog wel eens dol zijn waardoor de kachel niet werkt.

306 cabrio 0
badge

18 jaar

Dat van die bedieningshandle heb ik ook wel eens gehad met een 205 !

Parlato 0
badge

18 jaar

John jij zegt detuinslang erop,en dan waterkraan aan zetten?.Ik heb laatst nog ongeveer 50 km gereden en toen was de motor goed warm.De bovenste slang van de radiateur is warm de onderste is lauw,waar zit de thermostaat enhoezie ik dat die stuk is.De bedieningsknop is goed.

mvbenthem 0

18 jaar

Als je met de waterdruk van de tuinslang de kachelradiateur door probeert te spoelen, zie je meteen of hij verstopt is of niet.(Wat er ingaat moet er aan de andere kant natuurlijk weer uitkomen hé)
Als je de bovenste dikke slang volgt tot aan het motorblok, stopt die op het thermostaathuis.(rechts boven tegen de cilinderkop)
De dikke slangen blijven eerst koud (bij een koude start), en nadat de motor warm begint te worden, moet de thermostaat pas open gaan. Je voelt dan (aan de bovenste dikke slang)duidelijk de slang snel warmer worden. Als bij een koude start de dikke slangen even snel in temperatuur oplopen als het motorblok, dan blijft de thermostaat open staan en is die defect. Warm is overigens warmer dan "vasthoudtemperatuur".Het moet te warm zijn om lang vast te houden.

John5711 0
badge

18 jaar

John bedankt ik ga dat eens proberen.

mvbenthem 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.