Hallo allemaal,
Hoop dat iemand mij hiermee wat verder kan helpen met info over een peugot 306 1.9 diesel.
Ik heb namenlijk een nieuwe kachelradiateur laten plaatsen door iemand die ik via, via ken. Hij klust veel aan auto's en werkt daarentegen als freelancer bij een garage. Nadat het hij het na een 1.5 dag werk uiteindelijk klaar had(een enorme klus dus!, vooral bij dit type peugot) kon ik hem weer ophalen. Toen ik thuis kwam, kwam ik er achter dat mijn verwarming niet heet werd en wat mij nog meer verontruste was eigenlijk dat de luchtventilator het niet deed. Althans wanneer je de blower aanzette blies hij veel lucht en na korte duur werd het al minder tot bijna niks en hoorde je nog een beetje getik. even uitzetten en later precies hetzelfde probleem weer.(wanneer het blies kwam er nog een beetje vloeistof uit de voeten blower.) Nou heb ik de hitte regelaar zelf gemaakt doordat de kabel achter het paneel niet vast geklemt was. Nu er weer hitte was kwam er ineens veel vloeistof bij de voetenblower eruit(op stand voeten gezet) maar dat werd ook minder en nu blijft de blower wel draaien op volle kracht! Is dit normaal? en kan het zijn dat er vloeistof in de blower is gekomen waardoor de ventilator binnen in de behuizing vast kwam te zitten ?en mijn ramen beslaan nog steeds! is er nog een lek of wat moet ik nog doen om dit te verhelpen? Ik hoop dat U mij er mee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Peugot liefhebber
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als gevolg van het rijden met een lekke kachelradiateur kan het zijn dat het kachelhuis en de aanjagermotor vol met koelvloeistof lopen. normaal gesproken maak je dit goed droog wanneer je het dashboard eruit haalt, en het kachelhuis verwijderd. op een gegeven moment droogt het natuurlijk vanzelf ook wel op als de lekkage is gerepareerd. je hebt nu echter wel kans dat de aanjagermotor het als gevolg van koelvloeistof misschien alsnog wel een keer begeeft.
He Harry, Allereerst erg bedankt voor de snelle reactie!
Kan ik de aanjager zelf makkelijk loshalen en droogmaken?zoja heb je daar een handige tip voor? Is het trouwens alles van kunstof van binnen of kan het ook nog gaan roesten?!
18 jaar
alles is van kunststof, en de kachelmotor kuj je door de 3 torx-schroefjes eruit te draaien zo demonteren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar