Mijn ventilatie systeem (airco) slaat bij warm weer steeds uit en aan. Nu weet ik inmiddels dat peugeot 307CW hier veel problemen mee heeft. nu moet de hele kachelmotor vervangen worden omdat op dit type geen losse regelweerstand zit en de module rechtstreeks op de kachelmoter genonteerd zit heb ik mij laten vertellen. Nu is mijn vraag hoe en uit welke hoek kan ik de kachel demonteren en waar moet ik op letten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aan de kant van het stuur,motor zit er met een soort van bajonet sluiting in en kan er dan, zij het met moeite, tussen uit.
[quote=bj.draaijer]Mijn ventilatie systeem (airco) slaat bij warm weer steeds uit en aan. Nu weet ik inmiddels dat peugeot 307CW hier veel problemen mee heeft. nu moet de hele kachelmotor vervangen worden omdat op dit type geen losse regelweerstand zit en de module rechtstreeks op de kachelmoter genonteerd zit heb ik mij laten vertellen. Nu is mijn vraag hoe en uit welke hoek kan ik de kachel demonteren en waar moet ik op letten.[/quote]
Ik ben ook toe aan de vervanging van de kachelmotor.
Is het allemaal goed gegaan en heb je misschien nog tips zoals links of rechtsom draaien van de kachelmotor etc?
Waar kun je zo'n motor bestellen en wat zijn de kosten daarvan?
Vast bedankt,
Jeronimo
13 jaar
Een kachelmotor is vrij eenvoudig te vervangen, je verwijderd aan de stuurzijde boven de pedalen de beschermplaat, daarna draai je met een sleutel nr 13 de spie los die die onder aan de stuurstang zit. Trek hierna de stuurstang iets omhoog zodat hij los komt te liggen. Als je nu naar de kachelmotor kijkt ( deze zit onder de boordcomputer of navigatie) zie je dat hieraan 2 stroomstekkers zitten , trek deze los ( kan ook later als deze tevast zitten) het kan zijn dat de kachelmotor met 1 sterschroefje vast zit, draai deze dan ook los ( het is wel even lenig zijn) . draai dan de motor een kwartslag, je kunt aan de bajonet sluiting wel zien welke kant je moet opdraaien. als de motor klemt in de bajonet sluiting kun je bv. met een stompe schroefendraaier iets lostikken. Haal dan de kachelmotor naar je toe en trek dan de stroomstekkers los als die nog niet verwijderd zijn. De motor kun je dan verwijderen en hierna de nieuwe terug plaatsen. Een kachelmoter vervangen duurt 30 a 40 minuten voor iemand die dit voor de eerste keer doet. De kachelmoter heb ik besteld bij Brabebo Autorecycling Mijdrecht bv
Tel : +31 (0) 297-285307
Fax : +31 (0) 297-241128
U betaald bij aflevering aan de postbode.
Totaalbedrag 129,88 incl verzendkosten.
Berend
13 jaar
Berend Jan,
bedankt voor de gedetailleerde berschrijving. Heeft de nieuwe kachelmotor het probleem van uitvallende airco echt verholpen?
Was het trouwens een een gebruikte motor van Brabebo? Ik zag op hun website wel 5 a 6 verschillende types van verschillende fabrikanten (Denso, Behr, Magmar). Hoe ben je erachter gekomen wat je moest hebben? Eerst de oude uitgebouwd? Ik zoek er eentje voor een 307 van 2004 met automatische airco.
13 jaar
Het was een nieuwe motor, het merk weet ik zo niet meer, maar het type wat jij nodig hebt is 6441K0, wanneer je gaat google onder 6441KO kun je misschien ook nog info vinden.
Berend
13 jaar
[quote=bj.draaijer]Een kachelmotor is vrij eenvoudig te vervangen, je verwijderd aan de stuurzijde boven de pedalen de beschermplaat, daarna draai je met een sleutel nr 13 de spie los die die onder aan de stuurstang zit. Trek hierna de stuurstang iets omhoog zodat hij los komt te liggen. Als je nu naar de kachelmotor kijkt ( deze zit onder de boordcomputer of navigatie) zie je dat hieraan 2 stroomstekkers zitten , trek deze los ( kan ook later als deze tevast zitten) het kan zijn dat de kachelmotor met 1 sterschroefje vast zit, draai deze dan ook los ( het is wel even lenig zijn) . draai dan de motor een kwartslag, je kunt aan de bajonet sluiting wel zien welke kant je moet opdraaien. als de motor klemt in de bajonet sluiting kun je bv. met een stompe schroefendraaier iets lostikken. Haal dan de kachelmotor naar je toe en trek dan de stroomstekkers los als die nog niet verwijderd zijn. De motor kun je dan verwijderen en hierna de nieuwe terug plaatsen. Een kachelmoter vervangen duurt 30 a 40 minuten voor iemand die dit voor de eerste keer doet. De kachelmoter heb ik besteld bij Brabebo Autorecycling Mijdrecht bv
Tel : +31 (0) 297-285307
Fax : +31 (0) 297-241128
U betaald bij aflevering aan de postbode.
Totaalbedrag 129,88 incl verzendkosten.
Berend[/quote]
Hoi Berend,
Gaat het hier om een normale airco of een automatische?
Of maakt dat misschien niets uit?
Ik heb een foto gemaakt van de zijkant van mijn kachelmotor.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/4/p1060447p.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/4/p...][img]http://img4.imageshack.us/img4/9909/p106...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Ik zie daar namelijk geen banjonetsluiting o.i.d.
Groet,
Jeronimo
13 jaar
Mijn contrastekker voor de kachelmotor is ook aan vervanging toe.
Weet je misschoen waar ik deze kan halen?
Bij Brabebo hebben ze deze niet...
[quote=bj.draaijer]Het was een nieuwe motor, het merk weet ik zo niet meer, maar het type wat jij nodig hebt is 6441K0, wanneer je gaat google onder 6441KO kun je misschien ook nog info vinden.
Berend[/quote]
13 jaar
Het probleem is opgelost.
De stuurstang hoeft echter niet losgehaald te worden. Dit is ook niet aan te raden volgens de monteur.
Als je het zijkapje (tegen het middenconcole) loshaalt, krijg je hem er ook tussenuit...
Hoid er wel rekening mee dat je ook de stekkers vervangt.
Bedankt allemaal...
13 jaar
jeronimo33, hoe ben je nu aan nieuwe stekkers gekomen?
13 jaar
Ik heb een vraag geplaatst op onderdelenlijn.nl
De kabel is afkomstig uit een sloopauto, maar hij had niets geleden.
Dat werd ook door dit bedrijf gegarandeerd.
Kosten waren 50,00
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar