Hallo,
Lees diverse topics over; niet voldoende warm worden van de binnenruimte. Dit probleem heb ik ook.
Olie temperatuur blijft netjes op het "midden" staan, echter na een tijd rijden komt er geen warme lucht in het interieur
Nu wil ik eerst de radiator proberen door te spoelen. Is de kans van slagen groot dat ik het hiermee oplos?
Wil eerst dit proberen voordat ik de radiator zelf ga vervangen.
Iemand hier ervaring mee en tips om goed te doen zijn welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tip gebruik de zoek functie eens,
En nee doorspoelen heeft geen zin!
V.v. is de enige remedie, en vergeet de rest van het koelsysteem door te stromen met verse schone koelvloeistof. Anders heb ik toekomst weer problemen, je kachel radiateur is het laagste punt en daardoor slaat de kalk_troep neer.....
Gr jw
Wees voorzichtig met echt druk op t systeem zetten.
Kachelradiator is niet opgewassen tegen de druk van het leidingwater netwerk.
Als de radiateur echt dicht zit dan loopt de druk zo ver op dat deze kan beschadigen....
5 jaar
Als je zeker weet dat de oorzaak de kachelradiateur is (zou goed kunnen), wees dan slim en zet er een nieuwe in. Doorspoelen gaat niet werken.
Nou.....3 reacties binnen 5 min, das toch een vette score. :-)
Bedankt voor de snelle reacties.
Kan iemand me aan geven hoe de slangen in het schutbord voor los kunnen? Is het een klem of een soort draaimechanisme?
5 jaar
Maar je gaat hem vervangen? Of gewoon eigenwijs doorspoelen......
Als je goed kijkt zit er een veertje op de slangen, maar je bent "kundig" genoeg om dat te zien?
Vergeet niet om de boel goed te onluchten, na je operatie.
Eigenwijs = ook wijs... ;}
Natuurlijk is vervangen de beste methode, ook de duurste en lang niet iedereen wil of kan dat betalen.
Waarom zou je spoelen niet eerst proberen ? vervangen kan altijd nog.
Vul enkel en alleen de kachelradiator met Crofty afvoerontstopper in gel vloeistof / vorm en laat dit een uurtje inwerken. (LET OP... Crofty is irriterend, gebruik rubber handschoen)
Daarna de kachelradiateur beide richtingen doorspoelen met water. Je zult versteld hoeveel rommel eruit komt en nadien de kachel weer lekker warm wordt.
Heb er verschillende zo weer aan de gang gekregen, je kunt het wellicht proberen.
Grt. Paul
Al wat kúnnen doen met de tips?
Gr jw
Ik ben afgelopen weekend even bezig geweest, had niet eerder de mogelijkheid.
Lucht inlaat delen eruit gehaald om wat meer ruimte te maken. Koelvloeistof deels uit het systeem gehaald.
Toen geprobeerd de slangen in het motordeel bij het schutbord los te krijgen, dit lukt helaas niet. Kan niet goed ontdekken wat voor een verbinding het is.
Na veel pogingen het geheel gestaakt en opnieuw koelvloeistof aangevuld en het geheel ontlucht.
Denk dat ik de kachelradiator maar door de garage laat vervangen (á 450 euro), al hoewel ik eigenlijk niet veel geld meer in de auto wil stoppen omdat we kijken naar een andere auto. of heeft iemand nog een gouden tip?
http://auto.famdewilde.nl/image/IMG_2019...
5 jaar
[quote=marconi] of heeft iemand nog een gouden tip?[/quote]
Deze tip is al genoemd. Aangezien je nog weinig geld in de auto wil steken kan de tip zomaar de gouden zijn ;)
Je kunt het wellicht proberen.
Grt. Paul
€ 450,-? Wow, wil ik het ook wel voor doen. Warmtewisselaar thuisgestuurd voor € 60,-, minder dan een uurtje werk zonder speciale gereedschappen. Ik weet dat dit een oud onderwerp is, maar als iemand hierop zoekt, (zoals ik deed) raad ik het aan dit lekker zelf te doen. Is echt eenvoudig.
Hugo
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar