close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: kachelventilator werkt niet

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 automaat

de ventilator draait niet meer op geen enkele stand 1-4
alle zekeringen zijn goed.
waar moet ik beginnen zoeken?

Geplaatst door

wizze (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In de paravaanbak zit de aanzuigbuis van de kachelfan , kan je bij door daar een paar schroeven (vijzen op z'n Vlaams) te verwijderen.
In die aanzuigbuis zit een blokje met weerstanden en dat brandt wel eens door.
Is te solderen of nieuwe plaatsen , kost niet veel.

Beunhaas 1085
badge vip badge

12 jaar

ja dit heb ik gevonden.
zie op het eerste zicht niets dat doorgebrand is.
tussen die gekrulde draden zit er eentje met een zwart weerstandje op.
als ik meet krijg ik voor dat zwart weerstandje stroom maar na dat weerstandje niet.
zou het dit zijn die doorgebrand is?
als ik op de stekker meet heb ik op een draad stroom en andere 4 niet.

wizze 0

12 jaar

Lijkt erop dat die weerstand overleden is.

Beunhaas 1085
badge vip badge

12 jaar

ja inderdaad.
heb juist nog eens iets getest.
als ik die weerstand met draadje overbrug werkt de ventilator weer op alle standen.
kan ik dit herstellen met een gewone draad ertussen ipv weerstand?
of kan dit overhit raken als ik dit doe?
toch heel erg bedankt voor de oplossing.

wizze 0

12 jaar

Ik heb ook een keer zo'n ding doorgesoldeerd en die auto nog 1,5 jaar gebruikt zonder problemen.
Mocht het te heet worden dan smelt het soldeer en de stroom wordt onderbroken.
Wil je op zeker spelen, dan nieuwe monteren....

Beunhaas 1085
badge vip badge

12 jaar

[quote=Beunhaas]Mocht het te heet worden dan smelt het soldeer en de stroom wordt onderbroken.[/quote]
Of de bedrading fikt eruit...

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Doorverbinden doe je met een thermobeveiliging. Knal t er uit bij ca. 90 graden.
Kost nog geen euro.
Willem

willem12077 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.