close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Kachelweertand 307

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Hdi

Kan iemand mij vertellen waar de kachelweerstand zich precies bevindt van een 307 uit 2004 met climacontrol?

Tenks...

Geplaatst door

jeronimo33 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In de kachelmotor links onder het dashboard.

306 cabrio 0
badge

14 jaar

Bak in dashboardkast rechts verwijderen, dan kachelbuis wat uit schutboard komt verwijderen, zit ergens schroefje,
Dan met hand buis ingaan, dan voel je vanzelf de kachelweerstand, kwartslag draaien en naar beneden trekken
bedrading is lang genoeg om stekker te verwijderen, kontroleer ook of de stekkerpootjes niet doorgebrand zijn,

GeertVeendam 0

14 jaar

Bak in dashboardkast rechts verwijderen, dan kachelbuis wat uit schutboard komt verwijderen, zit ergens schroefje,
Dan met hand buis ingaan, dan voel je vanzelf de kachelweerstand, kwartslag draaien en naar beneden trekken
bedrading is lang genoeg om stekker te verwijderen, kontroleer ook of de stekkerpootjes niet doorgebrand zijn,

GeertVeendam 0

14 jaar

Geert, als het een aan-uit (simpele) airco of uitvoering zonder airco betreft heb je helemaal gelijk, maar bij een climat-control (automatische airco) moet je bij 307 toch op het plekje van 306 cabrio zijn.

hans4074 0
badge

14 jaar

Dat verschil weet ik niet omdat een airco heb die hand bedient is

GeertVeendam 0

14 jaar

Dat is dan wat we in de praktijk een "simpele" aan-uit airco noemen = alleen een airco-knopje voor airco aan of airco uit + vanzelfsprekend de gebruikelijke bedieningsknoppen voor de ventilatie/verwarming.

hans4074 0
badge

14 jaar

Ik heb dan ook bewust gekozen voor een 307 met een simpele airco, om zo min mogelijke problemen te krijgen met electronica maar het zijn wel slechte auto's die 307, Koppakking vervangen, gloeipluggen, startmotor, kachelweerstand, brandstofleidingen voor leidingen met slangklemmen, extra terugslagklepje in brandstofleiding, remschijven achter, vreet koplamplampen op nu moet ik nog stuurkogels en fuseekogels vervangen

GeertVeendam 0

14 jaar

bedankt voor de inbreng

jeronimo33 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.