Peugeot 307: Verstuivers demonteren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DV4TD(8HZ)

1.4 HDI
Auto moet erg lang starten voor hij aanslaat.
Nu geen fouten opgeslagen (zijn 2 dagen geleden gewist door een andere garage)
Heb de verstuivers gecontroleerd, 3 cil zeer veel retour (tijdens het starten 7 x meer als de andere)

Heeft iemand informatie over (wat allemaal de/monteren, aanhaal koppels ed)
En zijn deze met codering?, met de KTS krijg ik de codering namelijk niet in beeld?
Alvast bedankt

Oiram

UNIVERSEEL11698

Geplaatst door UNIVERSEEL11698 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Bevestiging verstuiverhouders op cilinderkop Eerste keer aantrekken 1.5 daN.m
Vastdraaien onder een hoek 70°
Hogedrukleiding Eerste keer aantrekken 2 daN.m Aantrekkoppel 2.5 daN.m
OPMERKING : Hoge-drukpomp : Type CP1H.

Eenmaal losgenomen leidingen moet je vernieuwen en dat geeft extra werk gezien de ligging/bereikbaarheid (leiding-set gaan per 2)
Over telecodering geen duidelijke gegevens.

Edwin2581 (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo oiram,

ik heb hier ook zoiets aan de hand gehad met een 307.

officieel moet je de pomp en de leidingen allemaal weg halen. wij hebben echter een sleutel( volgens mij sleutel 14) gewoon aan een kant langs de slijptol gehouden en een vlakke kant aangemaakt.
het is wel een beetje geprul, maar je krijgt ze er zo uit!!

succes ermee.

maar probeer even de storingscode terug te halen. ik heb ook 4 verstuivers vervangen en nog vele onderdelen. uiteindelijk bllek het bij mij de druksensor in de pomp

groeten edwin

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Stond er een beetje vreemd naar te kijken zo weggepakt zaten ze.
Maar is best wel te doen, klepdeksel/spruitstuk eraf kon ik er zo bij.
Bedankt voor de info.
Verstuiver is eruit, zat deze keer niet erg vast gelukkig.

Klant wou het risico wel nemen (alleen die cil 3 aanpakken)
Denk wel dat dat het is in dit geval, met zoveel retour moet de raildruk wel dalen.
Oiram

Tim C (0) PRO, 13 jaar geleden

misschien een goede tip, vervang de groene o-ringetjes van de retourleidingen, deze durven wel eens gaan lekken nadat je ze losgehaald hebt.

verder, qua inleren van de verstuivers, niet alle types hoeven ingeleerd te worden. hangt ervan af welk systeem er gebruikt wordt

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.