auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 605: keuring

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 SRI

Een paaar dagen geleden heb ik mijn peugeot voor dekeuring gedaan de uitslag was,1 klekke aandrijfsasrubber, 1 stuurhuisrubber,dorpel recht verrot,uitlaat op diverse plaatsen lek en massasluiting links achter. Deze was veroorzaakt op het moment van de keuring, want een paar jaar geleden had ik bij het verwisselen van een lampje een draad van het stekkertje afgebroken omdat de ruimte nogal beperkt was en heb toe alle draden verlengt mey 10 cm opdat ik hem er wat makkelijker kon inkrijgen bij het terugplaatsen. Ook waren ze vergeten de ontluchtingsventielen weer dicht te draaien. na 8 km zag ik stoom onder de motorkap vandaan komen en dacht wat nu weer, nou het bleek dus een ventiel te zijn. Nu ben ik naar een garage gegaan en een prijus afgesproken wat me het zou gaan kosten om dit te repareren zodat hij doorde keuring kwan. Na het briefje te hebben bestudeerd was het antwoord: dit kunnen we wel en dit en dit kunnen we wel. De prijs was driehonderd euro en aangezien ik bij een keuring per jaar bijna zeshonderd kwijt ben vond ik het wel een goed idee. Na drie dagen mijn auto kwijt te zijn geweest kwam het verlossende woord, Uw auto is klaar. Nou dat was dus het moment om hem weer te laten herkeuren. Het werdt en beetje donker en ik deed mijn lichten aan waarop direct mijn mistachtelicht begon te branden, en dit was niet de bedoeling dus drukte ik o-p het knopje om hem uit te doen maar hij bleef branden. Bedoelde men dit nu met massasluiting.
Ik terug naar de garage en kreeg als antwoord dat ze hadden voor 99 procent d massasluiting eruit kunnen halen en zat dan dus nog met een procent sluiting. Nu ben ik geen kei in het repareren van auto's maar volgens mij heb je wel og geen sluiting toch?. De uitlaat die op verschillende plaatsen lek was die hadden ze gedicht, maar als je flink gas geeft of terugschakelt dan knetterf hij wel. Ze vertelden mij dat de demper na de katalysator dicht zat en dat ze die hadden geprobeerd open te maken wat niet lukte. Maar als dat zo is dan ga je de klant toch bellen en legt het verhaal toch uit, dan kan hij als automonteur een demper bestellen of ik kan er een bestellenIk moest maar naar de herkeuring gaan en als hij werdt afgekeurt terugkomen. Waarop ik de monteur vertelde dat hij me een hoop kon wijsmaken A wat betreft de massasluiting er zou een stekker moeten worden gehaald die noch hen of ik binnen twee dagen kon krijgen, Ben naar twee sloperijen geweest en heb de moed opgegeven.Ik heb er een bij een peugeotdemontegebedrijf besteld incl verzend kosten 25 euro. Dit vondn ze te duur waarop ik zei dan hadden jullie dat zelf moeten doen want ik had toch een prijs met jullie algsproken ?. b Over de uitlaat zeiden ze dat hij nu dicht zat en niet alles in een keer moest doen maar je wat heb ik daaraan want dan komt hij toch nooit door de keuring. Er komt wel condenz uit de uitlaat en hij rijd ook wel maar het is niet zoals het moet zijn . wat kan ik hiermee ?

Wat betreft mijn vorige vraag over de apk hij is wel goedgekeurd wat betreft de ontwaseming. De vewarmingweerstand is naar mij idee kapot. er komt wel warme lucht uit al had die naar mijn mening warmer gekunt.

Heb ik nog wel een vraag, het rare is dat mijn temperatuurmeter niet verdr de hoek uitkomt dan zeventig graden. de zelfdenkende vin draait van tijd tot tijd wel.
Vraag zou iemand mij op een schema kunnen weergeven waar d punten zitten waarop de temperatuur word doorgegevenn aan de meter, of vanaf welke punten deze worden gemeten. Want het zou eeen los contat kunnen zijn en dan zou ik die punten kunnen nalopen

Alvast bedankt namens mij en mijn problemcar

Geplaatst door

Ras (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat betreft de uitlaat, indien deze over de volle lengte gasdicht is, en deugdelijk is opgehangen , en je uitlaatgasmeting is goed, dan is het gewoon goedkeur, of er nu wel of niet mee te rijden valt. Als je de demper dan toch mee wilt vervangen, zal deze naast de 300 afgerekend moeten worden. Afspraak is dus, voor 300 apk klaarmaken.

De verlichting, een kortsluiting naar massa kost je de zekering. indien alles wel normaal werkt achter, en je mistlamp begint te branden als je de verlichting aanzet. Dan zit deze verkeerd aangesloten ( Let wel, de rest van de verlichting moet dan ook gewoon zijn werk doen, en niet bijv mee gaan knipperen met het knipperlicht.)

Wat betreft de verwarming/motortemperatuur, dit zal in de thermostaat zitten, deze kan je als beste eerst vervangen.Als de ZGN kachelweerstand kapot is, zal de kachelmotor alleen op de derde stand draaien. Geen van beiden is reden tot afkeur, zolang je voldoende warme lucht op je voorruit kunt blazen.

Mijns inziens, en volgens jouw verhaal, is dus de mistlamp het enige APK puntje wat nog over is.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

U bedoeld dus te zeggen dat ik gewoon naar de monteur terug moet gaan en hem eraan moet herinneren dat we een prijs hadden afgesproken en dat hij de punten die op de keurlijst stonden, waar hij 300 euro voor rekende moet nakomen ?

Ras 0

17 jaar

ja, en in jouw geval zou dat betekenen dat hij enkel de mistlamp nog moet repareren, dat is overeengekomen.

Mocht je de middendemper toch nog vervangen willen hebben, moet je daarvoor WEL extra betalen, mits deze nu gasdicht is, en deugdelijk opgehangen, en je met de uitlaatgastest geen storingen hebt gehad. Dan is deze uitlaat nu APK waardig gerepareerd, volgens afspraak. Dus het vervangen omdat hij nog niet lekker loopt komt dan alsnog voor eigen rekening.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.