Sinds enige tijd heb ik problemen met het onluchten. Ik heb een nieuwe thermostaat geplaatst omdat ik dacht dat deze stuk was. dit was niet het geval maar wel was de rubberen ring die er om zat kapot. Gister stond hij op de brug en ik voelde een drup op mijn gezicht. toen ik op de grond keek zag ik dat het koelvloeistof was. er was een slang kapot en die is vervangen. Nadat de monteur de vloeistof had bijgevuld zei ik hem, Nu moet hij zeker toch weer ontlucht worden? maar volgens hem was dit niet nodig. Vanavond ga ik een boodschappie doen en bemerk dat mijn kachel niet warm wordt en tevens bleef de radiateur koud. Nu had ik het ontluchtingventiel van de thermostaat opengedraaid en de toevoer van de kachel. Eerst kwam er wat koude vloeistof omhoog en na een paar tellen stoom en daarna hete vloeistof. De radiateur wordt nu wel heet maar de kachel kan naar mijn idee warmer. Ik denk dat er nog wat lucht inzit, maar weet eigenlijk niet goed hoe hem nu precies naar behoren te ontluchten. Dus om dit lange verhaal wat in te korten, Wie kan mij de precieze volgorde vertellen om alle eventuele lucht uit het koelsysteem te krijgen.
Enn moet bij het onluchten de kachel wel of niet draaien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kachel hoeft niet te draaien maar moet wel aan staan. Alle ontluchtings nippels open draaien en wachten tot er koelvloeistof uitkomt. Zonodig eerst een stukje gaan rijden en dan nog es proberen. Is het dan nog niet goed dan ben ik bang dan je een iets lekkende kop of koppakking hebt. Maar eerst es goed proberen te ontluchten.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar