Goedendag mede Forumleden;
Aangezien ik nieuw ben hier, en op voorhand, al behoorlijk de historie van het Peugeotforum heb doorgekeken, op zoek naar mijn probleem. Moest ik echter toegegeven dat ik mijn probleem niet kan vinden of eroverheen heb gelezen.
Het volgende:
De kilometerteller/ dagteller van mijn 206 1.6 XS uit 1999 heeft een makement.
Bij het starten van de auto of iig op contact zetten kan ik de totale gereden kmstand van de auto, niet of soms aflezen. d.w.z. de totaal kmstand is soms zichtbaar en soms niet..
De lampjes werken allemaal dus daarin schuilt geen probleem.
Als ik het "reset"knopje indruk op mijn kmteller wordt mijn dagteller gereset maar nu blijft deze soms haken oid.
Daardoor wordt elke keer de dagteller gereset...
Is dit een bekende kwaal, dat het dagteller "reset"knopje blijft haken?
Is het te verhelpen? Zoja, wie heeft tips&tools voor mij..
Is het niet kunnen lezen van de totaal kmstand, een bekende kwaal en wie heeft tips&tools voor mij om het te verhelpen..
Alvast bedankt voor jullie genomen moeite...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat dagteller blijft haken zit denk ik meer in de knop zelf
dus dan zal de teller compleet vv moeten worden, tenzij je hem open haald en probeert
dit probleem is denk ik voor latere zorg
belangrijkste is eerst de km-stand aflezen
je heb backlight achter het scherm zitten
dit is 1x 1.2watt lamp
deze brand dus wel maar geen km-stand af te lezen
krijg je -------- te zien of krijg je niks te zien geen getalletje of wat dan ook
in beide gevallen kan instrumentenpaneel zelf zijn
eerste geval kan ook problemen zijn met bsi (de hoofdcomputer waar veel zekeringen zitten onder de dashboard bij stuur achter de lange kap)
mooiste zou zijn als je een eventueele foto van hebt
als hij ---------- aangeeft
dan zou ik de bedrading controleren, 2draden zijn communicatie en 1draad de voeding ervoor
op deze voeding mag ook niks op aangesloten worden. dus weet niet of auto orgineel is of dat er iets aan bekabeling gedaan kan zijn
als de drie draden goed zijn, zowel belast gemeten
dan kom ik weer met instrumentenpaneel aan
zo uit je verhaal is dat momenteel het enige wat ik zeg dat hoogstwaarschijnlijk is. onderdeel zit rond de 300-400euro zo uit mijn hoofd (kan het eventueel opzoeken, moet wel laatste acht van chassisnummer hebben)
echter 2de hands kun je ook aankomen
belangrijkste is dat je de nummers controleerd vergelijkt, staat een 16 cijferige nummer op begint met 96 meestal
dan is namelijk de teller ook verder gelijk
MAAR het ALLEr belangijkste is dat je de km-stand lager is dan van je huidige auto
dit ivm altijd de hoogste km-stand aangehouden wordt
dus altijd nieuwe teller moet minder aangeven dan jouw eigen teller
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar