Peugeot 106: Klepstoters

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V tu5j4

Hallo allen .
ik heb een probleem met mijn autotje en hoop een antwoord te vinden.
heb al een paar week het probleem dat mijn klepstoters tikken .
bij de koude start is er geen sprake van getik , maar zodra de motorolietemp. oploopt begint het getik , heb al verschillende soorten flush geprobeert , maar dit heeft tijdelijk geholpen . ook verschillende soorten olie uitgeprobeert , dit heeft max 2 weken geholpen en daarna begon het weer , rij nu op dit moment op castrol magnatec 5W40 vol synthetisch. tijdens het tikken is het met verhoogt toerental weg , ook na ong 2 minuten stationar lopen gaat het langzaam weg , mijn vraag is of dit bekent is bij sommige en is het vervangen van de klepstoters ook daadwerkelijk de oplossing.
de km stand van mijn auto is nu 108 000 km.
Hoop toch snel een oplossing te krijgen.
Alvast hartstikke bedankt !
mvg henri

Henri86

Geplaatst door Henri86 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 16 jaar geleden

kHeb geen rechtstreeks antwoord op je vraag, maar herken dit probleem van een 307 2ltr. (EW10)
Klepstoters zijn toen in eerste instantie vernieuwt ivm op 3 cilinders lopen na koude start.
Dat probleem was toen verholpen, maar na nog geen 100 km gereden te hebben kwam klant terug met een behoorlijke tik bij warme motor.
Weer alles gedemonteerd, en toen bleek er 1 klepstoter bij te zitten die "lek" was.
Kon je zo met je vingers indrukken.
Deze klepstoter toen weer vervangen en getikker was verholpen.
Het kan dus wél.

Henri86 (0), 16 jaar geleden

ok , bedankt voor de reactie , het is bij mij nog niet zo erg dat de motor er anders op loopt , hij trekt nog wel goed op en loopt wel soepel , alleen die vervelende tik is er constant . ik denk dat er dan toch niks anders op zit dan de stoters te vervangen . maar precies weet ik niet welke stoters defect/lek zijn . zijn er manieren om daar achter te komen ? of is het toch het verstandigst om ze alle 16 te vervangen
mvg henri

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

In elk geval 8 als je er achter kunt komen of het een inlaat of een uitlaat stoter is.

Beunhaas (530) PRO, 16 jaar geleden

In elk geval 4 als je erachter kunt komen welke cylinder het is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.