close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 607: Koeling motor olie

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: UHZ, Motorinhoud (cc): 2800, Vermogen (kw): 150

Geacht Forum,
Heb het volgende probleem.
Olie temperatuur te hoog.
Probleem begin vorig jaar ook al eens gehad.
Bij snelheden van 130/150 km geen probleem.
Bij 160/170km loopt de olie temperatuur richting 140 graden.
Begin 2016 werd dit veroorzaakt door een te hoog delta P over het olie filter.
Was afgelopen weekend in Duitsland,dus kon het wat harder dan in Nederland
Olie filter is in mei vervangen,dus dat kan het probleem niet zijn.
In alle gevallen is de temperatuur van de koelvloeistof 90 graden,en loopt niet op.
Mijn vraag is hoe wordt de temperatuur van de motor olie geregeld.
Is dit via een thermostaat,of electonisch.
Voor dat ik naar de dealer ga , wil ik graag weten hoe deze regeling werkt.
En wat er aan te doen is.
In afwachting van,groet ik.
chassis no:9221255

Geplaatst door

Henk SN (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

we moeten ff de laatste 8 cijfers hebben.

De olie temperatuur wordt niet geregeld.
De olie heeft zelf een koelende werking, zijnde 1 van de eigenschappen van olie.
Zit er wel de juiste olie in?
5W30 of 5W40 synthetisch.
Indien de auto is uitgerust met een diesel particel filter (DPF) MOET er een zogenaamd Low Ash olie in.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Heren,
Bij deze het nummer:92211255
Olie is 5W40 synthetisch
DTF is voor mij een ???

Henk SN 0

7 jaar

Dit onderwerp is schijnbaar te moeilijk voor de Peugeot DENK TANK

Henk SN 0

7 jaar

Hoezo te moeilijk ? Denk dat uw voiture geen defect heeft maar dat u iets zoekt / vermoed .
Rij persoonlijk geregeld op de Duitse autobanen ( met deze auto al 13 jaar ) en als er geen baustelle is gaat het gaspedaal naar beneden .
De motorolie temperatuur tikt hierbij ook geregeld de 140 graden aan terwijl de koelvloeistoftemp.meter rond de 95 blijft .
Ik zie hier dus ook geen probleem of defect .
Er zit onder het oliefilter van uw V6 een oliekoeler welke door koelvloeistof word gekoeld .
Voorkeur motorolie Peugeot Frankrijk : 5W30 . 2e optie : 5W40.
En u heeft een roetfilter welke om de 210.000 km vervangen dient te worden .
Er brand bij u geen olietemp. lampje.
Er brand bij u geen koelvloeistoftemp. lampje
U heeft geen melding : Olietemp te hoog .
U heeft geen melding : koelvloeistoftemp te hoog .
Dus ik zeg : normale werking .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.