Koelventilator blijft door draaien.
Enkele seconden na het het starten van de motor (koud of Warm) gaat de koelventilator draaien. Hij blijft dit tot dat de motor is uitgezet en daarna enkele minuten.
Hierbij zijn de stekkers op de beide sensoren de een keer gemonteerd en de andere keer los genomen dit maakt geen verschil.
Er is geen storingscode aanwezig en de spanningen op de beide sensoren is circa 5 volt. de extra vermelding is dat het themparatuur waarschuwings-- signaal op het dash-bord continu brandt.
volgens mij is het de motor ecu, maar wie heeft dit probleem ook meegemaakt en heeft het daarna opgelost?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het klopt zitten er 2 of 3 kvs sensoren op de thermostaat. 1 is voor de computer 1 voor de instrumentenpaneel 1 voor de koelvin.
om te weten hoe en wat voor auto je hebt zijn de laatste acht van chassisnummer wel handig. dan kunnen we precies zeggen hoe en wat
het kan ook zijn dat er 2 op de thermostaat zitten en de gene voor de koelvin op de radieteur zelf geschroefd zit
via de laatste acht dan kunnen we meer zeggen
Laatste acht nummer van het chassisnummer zijn 52551919.
Het volgende doet zich nu voor als de motor loopt komt na enkele seconden de ven in (bij koude motor) na afzetten van de motor blijft de ven door draaien. Als de motor dan wederom gestart wordt dan stopt de ven om na enkele seconden(10 - 20) weer te gaan draaien. Onderste sensor getest en deze schakelt bij circa 80- 85 graden. Dus ik neem aan dat deze goed is. Nu kan ik de computer omzeilen middels aanbrengen van een radiatorschakelaar. Dus een apart systeem creëren. Anders computer vervangen of laten reviseren. (hoge kosten).
10 jaar
Nog een opmerking deze auto heeft op het thermostaathuis een sensor zitten met 2 contacten en op de cilinderkop een sensor met 1 contact en geen radiator (temperatuur) schakelaar.
10 jaar
ik had het al gezien op servicebox. motor ebe voedt een relais en dat relais bekrachtigt de koelvin.
dus alle schein komt het door de motor ebe
het relais kan ook, maar dan zal je moeten meten
Ik heb inmiddels een systeem om de ecu heen gemaakt m.b.v radiator schakelaar(oud systeem) daar heeft de ECU geen last van. In ieder geval bedankt voor het mee denken.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar