close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: koelvloeistof druk te hoog

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 70

Enkele weken geleden,stond mijn peugeot 207 1.4 benzine,stationair te draaien,toen het expansie vat barste,alles onder de koelvloeistof,mijn plan getrokken,nieuwe koppakking er in,
testen, laten draaien ,voorzichtig de dop van het expansie vaatje er af en er kwam weer allemaal stoom en kokend water uit,inmiddels is weer de kop er af,de pakking is nog als nieuw,kan nergens een scheur in ontdekken, nu moet ik zeggen,ik heb geen nieuwe bouten gebruikt en de kop niet laten slijpen,maar die was nog vlakker dan vlak,mischien iemand een tip?

Geplaatst door

Ub 40 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaat je koelventilator wel aan ?

Dat zou ook nog mogelijk zijn ,maar de stoom en water komen met veel druk bij de waterpomp vandaan.

Ub 40 0

6 jaar

Koelvloeistof en water beide een ander kookpunt, goed ontluchten en controleren of de kachel warm word.als waterpomp niet goed werkt of thermostaat hangt kookt het ook snel , maar vat uit elkaar lijkt toch eerder op een scheur in kop of blok, kijk eerst eens naar de pomp en laat m afpersen,

Groet Johan

De conclusie is dus gewoon ,heel goed na zien en testen .
Bedankt,voor jullie tips,nu ik toch zo ver ben,ga ik alles maar vervangen ook de distr ketting,dus dit kan allemaal nog wel even gaan duren.
vr gr An

Ub 40 0

6 jaar

Succes.

Hans4040 1240
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.