Peugeot 207: koelvloeistof druk te hoog

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 70

Enkele weken geleden,stond mijn peugeot 207 1.4 benzine,stationair te draaien,toen het expansie vat barste,alles onder de koelvloeistof,mijn plan getrokken,nieuwe koppakking er in,
testen, laten draaien ,voorzichtig de dop van het expansie vaatje er af en er kwam weer allemaal stoom en kokend water uit,inmiddels is weer de kop er af,de pakking is nog als nieuw,kan nergens een scheur in ontdekken, nu moet ik zeggen,ik heb geen nieuwe bouten gebruikt en de kop niet laten slijpen,maar die was nog vlakker dan vlak,mischien iemand een tip?

Ub 40

Geplaatst door Ub 40 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1660) PRO, 5 jaar geleden

Gaat je koelventilator wel aan ?

Ub 40 (0), 5 jaar geleden

Dat zou ook nog mogelijk zijn ,maar de stoom en water komen met veel druk bij de waterpomp vandaan.

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

Koelvloeistof en water beide een ander kookpunt, goed ontluchten en controleren of de kachel warm word.als waterpomp niet goed werkt of thermostaat hangt kookt het ook snel , maar vat uit elkaar lijkt toch eerder op een scheur in kop of blok, kijk eerst eens naar de pomp en laat m afpersen,

Groet Johan

Ub 40 (0), 5 jaar geleden

De conclusie is dus gewoon ,heel goed na zien en testen .
Bedankt,voor jullie tips,nu ik toch zo ver ben,ga ik alles maar vervangen ook de distr ketting,dus dit kan allemaal nog wel even gaan duren.
vr gr An

Hans4040 (315) PRO, 5 jaar geleden

Succes.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.