Heb al meer dan een half jaar een dashboard melding van koelvloeistof temp te hoog , tem schiet omhoog als de motor warm is .
Mijn eigen garage heeft er alles aan gedaan , sensor bv vervangen, lopen solderen . Nu hebben ze contact opgenomen met een paar peugeot dealers en een hiervan kende het probleem en dat hier niks aan te doen is.... softwareprobleem en dan specifiek een 2,0 uit 2002 !! Iemand hier die toevallig wel een oplossing weet, desnoods hoe je de melding en de irritante meldingpiep wegkrijg ? Verder rijd de auto prima.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als hij piep signaal geeft dan staat de kvs veelste warm (denk ongeveer 110graden)
op dit moment zou dan ook de koelfin aan moeten slaan
ik werk wel bij peugeot maar ken het probleem niet
als de motor tegen de 80-90 komt wordt de radiateur dan ook geheel warm
en als hij te warm is wordt de radiateur dan wel warm of ook niet
als hij het niet wordt kan je koelsysteem proberen schoon te maken met een goedje
thermostaat al vv
hele systeem goed ontlucht
maar kan ook zijn dat de waterpomp geen schoepen meer heeft
bij alle peugeot's moet de wijzer in het midden tot stilstand komen
dit is ongeveer 90 graden (als wijzer in het midden staat)
als hij tegen het rood aankomt dan is er serieuz iets verkeerd
en zal juist goeie diagnose gestelt moeten worden door een dealer
er over softwareprobleem kan ik niet garanderen het zou eventueel met geluk kunnen oplossen maar denk het niet
enige met nieuwe 1.6 motoren zijn tot op hede nog wat softwareupdates maar met wat oudere valt het mee
tevens moet je na denken dat nu het probleem al voordoet met koude klimaat moet je nagaan wat er gebeurt in de zomer dan is de tempratuur ongeveer 10 a 20 graden warmer
zou niet willen weten wat er dan gebeurt als hij nu al in het rood staat
advies uitlaten lezen, kijken of kvs hoog genoeg staat en via uitleeskast kijken wat de bsi als waarde ontvangt qua temperatuur
dan ook kijken of temperatuur wel kan kloppen met de motor temperatur zelf (of kvs 70 of 110graden is voel je wel) maar wel nadenken met je handen
anders goeie diagnose doen temperatuur moet gewoon normaal zijn en niet te zo warm dat je piepsignaal krijgt
ik ken het probleem ook niet. Zou denk ik toch de dealer eens bezoeken. Heb je een artikel nr van de sensor welke vervangen is en is de oude sensor er nog? Wel hebben we meegemaakt dat de koelvloeistoftemperatuursensor een miniscule opening/scheurtje heeft waardoor er koelwater vanuit het koelsysteem, door de sensor, langs de bedrading, naar de computer geperst wordt. Dit geeft ook erg rare storingen en kan dan uiteindelijk resulteren in een inwendig geoxideerde ECU stekker.
[quote=wkhoek]Wel hebben we meegemaakt dat de koelvloeistoftemperatuursensor een miniscule opening/scheurtje heeft waardoor er koelwater vanuit het koelsysteem, door de sensor, langs de bedrading, naar de computer geperst wordt. Dit geeft ook erg rare storingen en kan dan uiteindelijk resulteren in een inwendig geoxideerde ECU stekker.[/quote]
Dit komt alleen voor bij de EW10A motoren vanaf 2005.
en nog steeds voor met de ep6 motoren (de hededaagse 1.6benzine motor)
ene keer lekt het inwendig en storing code erbij
andere keer alleen uitwendig, geen storing alleen niveau zakt
is al keer voorgekomen dat motor ebe ook vv is ivm kvs bij de computer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar