close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: koppeling 206 GTI

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Heren Ik heb een 206 GTI en ik heb sinds een korte tijd problemen met mijn koppeling!!!!

Voornamelijk met warm weer voel ik een Tik in me koppelingspendaal tijdens het koppelen,ook heb ik nu een paar keer gehad dat ik door mijn koppeling heen trapte met als gevold dat je pendaal op de grond ligt en je hem met de hand op moet krikken!!!!

wat uiteraard niet erg handig is en ook niet echt veilig want hij blijft de ene keer wel in ze versnelling en de andere keer niet duss op snelweg niet zo makkelijk!!!

Nu had ik al wat gelezen over dat de koppeling van een peugeot vetter gehouden moet woorden als andere merken maar is nogal vrij vaag!!!!

Ik hoor graag van iemand als die mij verder kan helpen!!!

Geplaatst door

steefanoooGTI (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt erop dat de koppelingskabel kapot aan het gaan is.

306 cabrio 0
badge

14 jaar

mee eens, en haal er aub een bij de dealer.

harry4203 2500
badge vip badge

14 jaar

[quote=306 cabrio]Het lijkt erop dat de koppelingskabel kapot aan het gaan is.[/quote]
Heey bedankt voor je reactie!!!

Nou vind ik het leuk dat je het over een kabel hebt terwijl mij is vertelt dat ik een hydraulische koppeling heb en volgens mij is het dan niet zoals met een koppelingskabel!!!

Weet jij misschien of er verschillende uitvoeringen zijn bij het zelfde type auto wat betreft de koppeling???

Ik heb wel een afspraak gemaakt om een prijsopgave te laten maken van het probleem want zo lukt het niet zo goed!!!

Ik hoor nogmaals graag van jou.

steefanoooGTI 0

14 jaar

gewoon bij een garage vragen wat hun denken/adviseren

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Heey Jerry dank je voor je advies.... is dus wel grappig zoals wel een klein beetje logisch is reageerde een peugeot daeler als verwacht...........zonder nadenken je hele koppeling moet vervangen woorden!!!! nou ik weet zeker dat dat niet niet nodig is maar is wel grappig dat je van tevoren al niet van een dealer opaan kan want die licht je blijkbaar graap op omdat hij wel wil verdienen.......................zeker recessie.....

Maar heb vandeweek ook een afspraak om er naar te laten kijken en dan prijsopgave en kijken wat eruit komt!!!

Dank je wel

steefanoooGTI 0

14 jaar

Als het druklager in de bak lekt is het helemaal niet zo gek om de drukgroep en koppelingsplaat mee te vervangen!De bak ligt er toch acher vandaan.Als de bak er over 20000 kilometer weer achter vandaan zou moeten omdat de koppeling alsnog versleten is denk je bij je eigen had ik hem toen maar mee vervangen!De reaktie van de dealer is in mij ogen terecht.(en nee ik werk niet bij peugeot!)

alfons262 0
badge

14 jaar

Volgens mij heb je exact dezelfde motor die ook in mijn peugeot 406 coupe ligt. Ik heb hier een aantal foto's staan van het vervangen van mijn koppeling. (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... Bij mij was het druklager kapot en voelde je een duidelijk schurend/schrapend metaalgeluid bij het intrappen van de koppeling.

Jouw probleem lijkt toch iets anders te zijn en ik verdenk de hydraulische overbrenging tussen het pedaal en de koppeling/versnellingsbak. Dit zit aan de buitenkant van de bak en om er bij te kunnen hoeft dus niet de hele bak er uit. Je kan vragen aan de garage of ze dit eerst voor je willen controleren voordat ze de hele bak demonteren en je 600 a 700 euro verder bent.

Als het probleem toch in het druklager zit doordat deze versleten is / slecht gesmeerd is dan moet de versnellingsbak er wel af. Die versnellingsbak demonteren is een enorme klus en daarom betaal je zoveel. De extra kosten voor een nieuwe koppelingsplaat zijn relatief laag (iets meer dan 100 euro) en daarom wordt vaak geadviseerd om deze meteen te vervangen als de bak er toch af is. Dit is inderdaad wel handig om te doen, ook als je (nog) geen problemen met de rest van de koppeling hebt. Je wilt namelijk niet over 30.000 km weer 600 a 700 euro betalen om de boel nog een keer uit elkaar te laten halen.

TrafficBandit 0

14 jaar

Dit is gewoon een kabelbediende koppeling.

hans4074 0
badge

14 jaar

precies, en die is gewoon stuk. en stefan, niet allen dealers over een kam scheren, er zijn er wel degelijk (waaronder ikzelf) die je gewoon een serieus antwoord geven.

harry4203 2500
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.